| کد خبر: 233907 |

نیاز اعتباری ۸۰۰ میلیارد تومانی راه آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد

پروژه راه آهن مبارکه ـ سفیددشت- شهرکرد به طول ۸۹ کیلومتر در راستای اتصال مرکز استان به خط ریلی کشور، طی دو سال اخیر با روند بسیار خوب تأمین اعتبار و اجرا شده است؛ و هم اکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه راه آهن مبارکه ـ سفیددشت- شهرکرد به طول ۸۹ کیلومتر در راستای اتصال مرکز استان به خط ریلی کشور، طی دو سال اخیر با روند بسیار خوب تأمین اعتبار و اجرا شده است؛ و هم اکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه گفت: با توجه به ارتباط حوزه کاری مدیران عضو شورا، برگزاری این برنامه به صورت مشترک و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، بیانگر حوزه کاری گسترده وزارت راه و شهرسازی و همچنین نمایانگر انسجام درونی و هم پوشانی دستگاه های زیرمجموعه راه و شهرسازی است.

وی همچنین به توضیح روند اجرای برخی پروژه‌های مهم و زیرساختی استان پرداخت و گفت: پروژه راه آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد به طول ۸۹ کیلومتر در راستای اتصال مرکز استان به خط ریلی کشور، طی دو سال اخیر با روند بسیار خوب تأمین اعتبار و اجرا شده است؛ و هم اکنون با بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی درحال تکمیل است. رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان، اعتبار این پروژه را در سال جاری ۳۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: خط راه آهن استان برای تکمیل، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

مقصودی درخصوص محور شهرکرد ـ شلمزار نیز افزود: هم اکنون دو پیمانکار به طور فعال در دو قطعه، با قرارداد ۱۱۰ میلیارد تومانی فعال هستند. وی اعتبار سال جاری این پروژه را ۵۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در خصوص تأمین اعتبار تکمیل این محور به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان، توسط یکی از بانک‌های عامل، موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و با پیگیری مسئولین استان در حال نهایی شدن است؛ و در صورت تأمین این مبلغ، در پایان سال جاری شاهد بهره مندی مردم از کل این محور به طول ۳۲ کیلومتر به صورت چهار خطه و ایمن خواهیم بود.

مسئول شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی استان هم در این نشست، خواستار همکاری دستگاه های عضو شورا به منظور برگزاری هرچه بهتر نشست مطبوعاتی شد. مجتبی امیری همچنین به ضرورت اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی در این نشست اشاره کرد و افزود: در هماهنگی صورت گرفته با خانه مطبوعات و خبرنگاران استان، این برنامه به مناسبت هفته خبرنگار و در یکی از روزهای این هفته برگزار می شود. وی همچنین از بازدید خبرنگاران استان از پروژه‌های مهم راه و شهرسازی همچون راه آهن در هفته خبرنگار، خبر داد.

مشکل ایستگاه هواشناسی سامان و احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در مجاورت آن، لزوم تبدیل ایستگاه های باران سنجی سنتی به سیستم آنلاین و لحظه ای، دوربرگردان فرودگاه شهرکرد در محور شهرکرد ـ فارسان به لحاظ مکانی، حقوق و دستمزد نیروهای طرحی، جرایم ساخت و ساز های حوضه زاینده رود بر اساس ضوابط طرح هادی روستایی و طرح اقدام ملی مسکن از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است جلسات شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی با عضویت دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی همچون راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بانک مسکن، فرودگاه، هواشناسی، هواپیمایی، سازمان نظام مهندسی و دعوت از فرماندهان پلیس راه و راهور به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی برگزار می گردد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.