| کد خبر: 223835 |

الحاق ۲ هزار واگن باری به ناوگان ریلی بنیاد مستضعفان

مدیر عامل هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان گفت: دو هزار دستگاه انواع واگن‌باری به ناوگان ریلی بنیاد مستضعفان در پنج سال آینده اضافه خواهد شد. همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور بکار گرفته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم صنعت حمل و نقل تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گیرد.

تین نیوز

مدیر عامل هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان گفت: دو هزار دستگاه انواع واگن‌باری به ناوگان ریلی بنیاد مستضعفان در پنج سال آینده اضافه خواهد شد. همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور بکار گرفته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم صنعت حمل و نقل تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، همزمان با فرارسیدن روز حمل و نقل، «علی محمد قادری» با اشاره به نقش زیرساختی حمل و نقل در کشور از توسعه زیر ساخت‌های ریلی و دریایی توسط بنیاد مستضعفان در  چند سال آینده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ درصد حمل و نقل مسافری و ۳ درصد حمل و نقل باری کشور توسط شرکت های وابسته به بنیاد مستضعفان انجام می شود و در ۵ سال آینده با خرید ۲ هزار دستگاه انواع واگن های باری، سهم بنیاد در این صنعت توسعه قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به خرید ۷۰ دستگاه واگن لبه بلند بومی توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در سال ۹۹ افزود: صنعت حمل و نقل کشور می تواند با استفاده از توان داخلی بخش وسیعی از نیازهای خود را تامین کند و شرکت‌های فعال بنیاد مستضعفان در حوزه حمل و نقل همه توان خود را بکار گرفته‌اند تا مانع از تاثیر تحریم‌ها بر حوزه حمل و نقل کشور شوند.

قادری در ادامه از برنامه‌ریزی این هلدینگ برای توسعه ناوگان دریایی خود خبر داد و تاکید کرد: خرید انواع کشتی رو رو، کانتینربر و کشتی‌های با قابلیت حمل کالاهای عمومی در آینده نزدیک در دستور کار این هلدینگ و شرکت‌های زیر مجموعه آن قرار دارد.

مدیر عامل هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان با اشاره به تحریم یکی از کشتی‌های در اختیار این هلدینگ در شمال کشور گفت: این کشتی که در دریای خزر تردد می‌کند مخصوص واردات غلات و نهاده‌های دامی و صادرات کنسانتره میوه است و تحریم این کشتی ۶ هزار تنی از که از نوع کوچک مقیاس است، نشان می‌دهد آسیب زدن به امنیت غذایی کشور بخشی از اهداف پشت پرده تحریم‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به نقش یکی از شرکت‌های بنیاد مستضعفان در ارائه خدمات دریایی و بندری گفت: در سال گذشته این شرکت بیش از ۵۱۹ هزار کانتینر را در ۳ بندر کشور تخلیه کرده است و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای عمومی، فله و نفتی نیز در بنادر کشور توسط این شرکت تخلیه و بارگیری شده است.

قادری در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، این قابلیت وجود دارد که حجم تخلیه کانتینری در بنادر کشور توسط بنیاد مستضعفان به یک میلیون کانتین و حجم کالاهای عمومی و فله نیز تا ۲میلیون تن افزایش یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.