| کد خبر: 215356 |

◄ عضویت راه‌آهن در کارگروه کووید ۱۹ UIC و مشکلات مالی شرکت‌ها زیر سایه کرونا

غربالگری ورود مسافر به ایستگاه‌ها با دقت انجام می‌شود، همچنین پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در راه ‌آهن این فرایند مکانیزه شد. یعنی در هر کوپه ۴ نفره قطار فقط ۲ صندلی به فروش می‌رود.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن از رشد ۱۰۰ درصدی انتقال ریلی کالای اساسی از بنادر به رغم تحریم ها و شیوع کووید19 و همچنین عضویت راه ‌آهن ایران در کارگروه کووید ۱۹ اتحادیه بین المللی راه‌ آهن‌ها خبر داده است.

به گزارش تین نیوز، سعید رسولی درباره تمهیدات جلوگیری از شیوع کرونا در ناوگان ریلی، اظهار داشت: در شرکت راه ‌آهن از زمانی که در کشور چین، کرونا شیوع پیدا کرد، با تشکیل کارگروه دائمی تلاش برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راه‌آهن برای مقابله با این بیماری صورت گرفته و برای سلامت مسافران و کارکنان خود تعهدات دائم اندیشیدیم.

در حوزه حمل بار با رعایت کامل پروتکل‌های بین‌المللی و نصب تونل ضدعفونی قطارها، از اسفندماه سال گذشته مرز ریلی رازی باز شد و مراودات ریلی بار، با ترکیه ادامه یافت.

وی در خصوص باز شدن مرز ریلی آستارا نیز بیان کرد: با نصب تونل‌های ضدعفونی قطار، مرزهای سرخس، اینچه برون و میرجاوه نیز باز است و قطارهای باری در حوزه مبادلات فعال شدند.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان این که ناوگان ریلی مسافری، مداوم و کامل ضد عفونی می‌شود، افزود: غربالگری ورود مسافر به ایستگاه‌ها با دقت انجام می‌شود، همچنین پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ما در راه ‌آهن این فرایند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مکانیزه کردیم، یعنی در هر کوپه ۴ نفره قطار فقط ۲ صندلی به فروش می‌رود.

 

بیشتر بخوانید:

دنیا به زمینی بزرگ برای رقابتی آهنین تبدیل می‌شود

 

سهم «ریل» از برنامه توسعه کشورها

 

این در حالی است که مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری نورالرضا در اینباره به خبرنگار ما گفت: راه‌آهن از روزهای اولی که در بهمن ماه سال گذشته خبر شیوع ویروس کرونا منتشر شد، پروتکل های بهداشتی را به شرکت ها ابلاغ کرد و جلساتی را نیز بصورت مرتب برای شرکت ها برگزار کرد و در آن جلسات شرکت ها را به رعایت کامل نکاتت بهداشتی ترغیب کرد.

احمدرضا صبری افزود: ما از همان موقع پروتکل ها را رعایت کردیم و پس از هر سفر واگن ها را ضدعفونی می کردیم.

صبری اضافه کرد: در حال حاضر نیز علاوه بر رعایت این نکات، در هر کوپه دو نفر نیز بیشتر نمی نشانیم اما برای ادامه این شرایط که نه تنها افزایش درآمد نداشتیم بلکه به مدت 5 ماه با کمبود درآمدهای ثابتمان نیز مواجه بودیم، باید مشوق ها و کمک ها تخصیص و افزایش یابد و پرداخت شود، وگرنه در ادامه کار با مشکلات مالی مواجه خواهیم شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.