| کد خبر: 206569 |

سفرهای ریلی مشهد کاهش یافت

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: تعداد مسافران وروردی و خروجی در مسیر ریلی مشهد از روزانه ۳۸ هزار نفر طی هفته گذشته به روزانه حدود ۳۰ هزار نفر در روزهای اخیر کاهش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: تعداد مسافران وروردی و خروجی در مسیر ریلی مشهد از روزانه ۳۸ هزار نفر طی هفته گذشته به روزانه حدود ۳۰ هزار نفر در روزهای اخیر کاهش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی نصیری ورگ افزود: به عنوان مثال پیش از این روزانه سه قطار مسافربری با مجموع هزار و ۲۰۰ مسافر از قم وارد مشهد می‌شد که این تعداد در کل هفته گذشته چهار قطار بوده است.

وی در باره اقدامات این اداره کل در راستای مقابله با شیوع کرونا در ایستگاه راه آهن مشهد اظهار داشت: تاکنون دستورالعمل خاصی برای پایش سلامت یا بررسی مسافران قطار شهرهایی نظیر قم و گیلان ابلاغ نشده است و کاهش قطارها نیز به خاطر کاهش تعداد مسافر بوده است.

وی گفت: بعد از هر سفر، سالن قطار، داخل کوپه ها و بویژه دستگیره ها و مکان‌هایی که در معرض تماس دست مسافران قرار دارند با مواد ضد عفونی کننده گندزدایی می‌شود.

نصیری ورگ به تداوم استفاده از روبالشی یکبار مصرف و ملحفه های شسته شده در قطارها اشاره کرد و افزود: مسافرانی که علائم خاص بیماری داشته باشند توسط مهمانداران در یک کوپه خالی میزبانی شده و به محض رسیدن به ایستگاه بین راهی یا مقصد، توسط عوامل اورژانس و پزشکی محلی مورد معاینه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای مقابله با کرونا و پیشگیری از انتشار ویروس آن دوره‌های آموزشی برای مهمانداران و مسوولان قطارها برگزار شده است.

در حال حاضر شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و روزانه حدود ۳۰ هزار مسافر در مسیر مشهد به ۳۱ شهر و مرکز استان جابه‌جا می‌شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.