| کد خبر: 197163 |

صادرات ریلی از مرز سرخس ۹۰ درصد افزایش یافت

صادرات از مرز راه آهن سرخس در شمال خراسان رضوی به ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی ۹۰ درصد افزایش یافت.

تین نیوز

مدیر کل راه‌آهن خراسان گفت: صادرات از مرز راه‌آهن سرخس در شمال خراسان رضوی به ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی ۹۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی نصیری ورگ افزود: در شش ماهه نخست امسال ۶۰۶ هزار تن محموله صادراتی با ۱۰ هزار دستگاه واگن بارگیری و به مقاصد کشورهای آسیای مرکزی از طریق مرز ریلی سرخس صادر شد.

وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی با بارگیری ۵۳۳ هزار تن کالای صادراتی، رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: ایستگاه شهید مطهری راه آهن خراسان نیز دارای رتبه نخست صادرات ریلی در راه آهن این منطقه است به طوری که امسال ۲۹۸ هزار تن بارگیری از آن صورت گرفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۴۰ درصدی داشته است.

نصیری در خصوص دلایل رشد صادرات افزود: افزایش زیرساخت ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکوها جهت تسریع در امر بارگیری و احداث ساختمان اداری برای استقرار بازرگانان و سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل در ایستگاه شهید مطهری و افزایش ظرفیت بارگیری همزمان از ۵۰ دستگاه واگن به ۲۵۰ دستگاه واگن از دلایل رشد صادرات ریلی به کشورهای آسیای میانه است.

مدیر کل راه‌آهن خراسان گفت: وجود بازار  سیمان در کشور ازبکستان برای اجرای طرح های زیربنایی آن کشور، تلاش در جهت تامین واگن مورد نیاز صادرکنندگان توسط راه آهن و بخش خصوصی از کشورهای آسیای مرکزی، اختصاص سهمیه از واگن های مسقف وارد شده به صاحبان کالا و ارائه تخفیف به کرایه حمل واگن های خصوصی از دیگر دلایل رشد صادرات ریلی در سال کنونی است.

نصیری افزود: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۷۷ درصد بوده است و بیش‌ترین کالاها به مقصد کشور ازبکستان با سهم ۸۰ درصد و بعد از آن به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان صادر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.