| کد خبر: 201346 |

ثبت ملی ایستگاه راه آهن در فهرست میراث صنعتی

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ایستگاه راه آهن و شرکت ماشین سازی اراک، در فهرست میراث صنعتی کشور به ثبت رسیدند.

تین نیوز

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ایستگاه راه آهن و شرکت ماشین سازی اراک، در فهرست میراث صنعتی کشور به ثبت رسیدند.

محسن کریمی اظهار داشت: در این همایش که در استان خوزستان برگزار گردید ۶ اثر میراث صنعتی استان مرکزی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

وی گفت: از این ۶ اثر یک اثر در زمره صنایع مادر، ۴ اثر در زمینه صنعت ریلی و یک اثر مربوط به کوره های آجرپزی بوده است.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی در ادامه افزود: از مجموع این آثار، در نهایت شرکت ماشین سازی اراک و ایستگاه راه آهن اراک در فهرست میراث ملی صنعتی به ثبت رسید.

کریمی گفت: در بررسی کارشناسی آثار ارائه شده، ۴ اثر منابع آب ایستگاه راه آهن اراک و شازند، پل راه آهن انانگرد آشتیان و کوره آجرپزی سوسن آباد اراک واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شد.

وی عنوان کرد: شرکت ماشین سازی اراک ۱۴۳ هکتار وسعت دارد که از ساختمان ها و کارگاه های متعدد تشکیل شده و در زمره صنایع مادر ایران محسوب می شود و در دهه ۱۳۴۰ ساخته شده است.

کریمی اضافه کرد: ایستگاه راه آهن همزمان با بهره برداری بخشی از خط آهن سراسری در سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسیده است و مجموعه ای از ساختمان ایستگاه، مجتمع های مسکونی و انبار و سایر تاسیسات مربوط به صنعت ریلی می باشد و ساختمان ایستگاه از یک ایوان ورودی و سالن انتظار تشکیل شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.