| کد خبر: 193278 |

مدیر عامل راه آهن خبر داد:

رکورد کاهش تاخیر حرکت قطارها شکست/توسعه قطارهای حومه ای در دستور کار راه آهن

اگر قیمت بلیت قطار حومه‌ای گران باشد مزیت اصلی استفاده از این وسیله از بین می‌رود و ممکن است شاهد کاهش تقاضا برای استفاده از آن شویم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن، گفت: متوسط تأخیر حرکت قطار‌های حومه‌ای از مبدا کمتر از ۴۰ ثانیه و قطار‌های بلند برد کمتر از یک دقیقه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی با بیان این‌که در برنامه ششم توسعه،  تشکیل شرکت قطار‌های حومه‌ای به راه‌آهن تکلیف شده است، گفت: اساسنامه تشکیل شرکت قطار‌های حومه‌ای به تصویب دولت رسیده و در آینده‌ای نزدیک شاهد تشکیل این شرکت خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که تا به امروز قطار‌های حومه‌ای در کشور، متولی خاصی نداشته است و به‌عنوان شرکت قطار شهری و حومه به شهرداری‌ها واگذار شده بود گفت: شهرداری‌ها طبق قوانین و مقررات موظف هستند تنها در محدوده حریم شهر‌های خودشان برای هر موضوعی از جمله احداث شبکه ریلی حومه‌ای هزینه کنند، در نتیجه برای قطار‌های حومه‌ای‌که از حریم شهر‌ها خارج می شوند امکان هزینه کرد و اجرای پروژه برای شهرداری هر شهر در خارج از حریم شهرشان وجود نداشته و این موضوع از موانع توسعه قطار‌های حومه‌ای بوده است.

رسولی تصریح کرد: با تشکیل شرکت قطار حومه‌ای یک متولی در کشور برای ساماندهی قطار‌های حومه‌ای ایجاد می‌شود که خود یک اقدام مناسب و منحصر به فردی در این حوزه به شمار می‌آید که البته راه‌آهن این کار مهم را با همکاری کامل با شهرداری‌ها انجام خواهد داد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بیان کرد: در گذشته راه‌آهن به‌خاطر تقاضا‌های زیادی که در سفر‌های حومه‌ای وجود داشت در مسیر‌های مختلف کشور اقدام به راه‌اندازی قطار‌های حومه‌ای کرده است و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

رسولی با تاکید بر این‌که خدمات قطار‌های حومه‌ای باید با قیمت مناسب به مسافران عرضه شود افزود: ساکنان شهر‌ها و شهرک‌های اقماری اطراف کلان شهر‌ها به دلیل ارزان بودن هزینه‌های حمل و نقل از قطار‌های حومه‌ایاستفاده می‌کنند و همین پایین بودن قیمت انگیزه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بویژه قطار‌های حومه‌ای  است.

رسولی توضیح داد: اگر قیمت بلیت قطار حومه‌ای گران باشد مزیت اصلی استفاده از این وسیله از بین می‌رود و ممکن است شاهد کاهش تقاضا برای استفاده از آن  شویم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: برای توسعه حمل و نقل حومه‌ای باید ابزار‌های حمایتی از جمله پرداخت بخشی از درآمد ناشی از صرفه‌جویی سوخت ایجاد شده، اجرایی شود. با حمایت‌های مالی، امکان استمرار و توسعه کمی و کیفی قطارهای حومه‌ای وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: هم اکنون نرخ بلیتی که برای قطار‌های حومه‌ای از مسافران دریافت می‌شود در مقایسه با سایر بخش‌های حمل و نقلی بسیار پایین‌تر است در نتیجه میزان تقاضا برای قطار‌های حومه‌ای بالاست.

رسولی تأکید کرد: با کمک‌هایی که به شرکت‌های مالک واگن می‌شود و همچنین با پرداخت یارانه پنهان قطار‌های حومه‌ای را به سختی اداره می‌کنیم.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.