| کد خبر: 175630 |

◄ تمهیدات راه‌آهن برای فصول سرد

پیش از سیر قطارها در شرایط اضطراری، از یک دستگاه درزین برای بازبینی خطوط بهره خواهیم برد و به‌منظور بازگشایی مسیرها نیز از ماشین‌آلات دیزل سنگین و برف‌روب‌ها استفاده خواهیم کرد؛ نمازخانه‌ها نیز برای اسکان مسافران در ایستگاه‌ها تجهیز خواهند شد.

تین نیوز

شروع فصل گرما، انبساط و فرار قطار از ریل در محدوده قطع و وصل ریل‌ها و سوزن‌ها را به‌دنبال دارد و با شروع فصل سرما نیز باید درزهای بین ریل‌ها در جهت جلوگیری از دست‌اندازها و سروصداهای طول خطوط ریلی کم‌تر شود. چراکه به این وسیله چرخ‌ها هم در محور هدایت خود باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن در این‌باره گفت: طبیعتا راه‌آهن برای گریز از حوادث ریلی در پاییز و زمستان امسال نیز تمهیدات زیربنایی و روبنایی را به‌کار خواهد گرفت.

خسرو رشیدی اضافه کرد: راه‌آهن با ورود سامانه‌های بارشی و برف و کولاک به کشور و بر اساس اخطاریه‌های سازمان هواشناسی، ستاد بحران تشکیل خواهد داد و تمهیدات لازم را به ادارات همه مناطق خود ابلاغ خواهد کرد.

رشیدی تاکید کرد: طبیعتا استان‌های سردسیر در اولویت برنامه‌ریزی برای مواجهه به‌موقع با سرمای احتمالی خواهند بود و قطارهای نجات در شرایط اضطراری بارش برف و کولاک قطعا در شیفت خود مستقر خواهند بود.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه راه‌آهن اضافه کرد: امسال پیش از سیر قطارها در شرایط اضطراری، از یک دستگاه درزین برای بازبینی خطوط بهره خواهیم برد و به‌منظور بازگشایی مسیرها نیز از ماشین‌آلات دیزل سنگین و برف‌روب‌ها استفاده خواهیم کرد؛ نمازخانه‌ها نیز برای اسکان مسافران در ایستگاه‌ها تجهیز خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.