| کد خبر: 173572 |

◄ قطار حومه‌ای تنها راه‌حل تهران است

وزیر راه و شهرسازی تنها راه‌حل مشکل ترافیک تهران را قطار حومه‌ای عنوان کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی تنها راه‌حل مشکل ترافیک تهران را قطار حومه‌ای عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی گفت: تنها راه‌حل  مشکل تهران قطار‌های حومه‌ای است که تعداد آن‌ها باید افزایش یابد و نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار زیادی است.

او تاکید کرد: طرح شرکت قطار حومه‌ای تهیه و به دولت فرستاده شده است و به‌زودی تصویب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: طرح قطار‌های حومه‌ای نه‌تنها در تهران بلکه در تمامی کلان‌شهرها باید در دستور کار اصلی قرار گیرد که این خود نیازمند سرمایه‎گذاری بسیار زیادی است.

آخوندی به قیمت بالای چهار‌میلیون یورو برای هر ترنست اشاره کرد و گفت: در گذشته تعداد ترنست‌های قطار در مسیر پرند هشت‌ترنست بوده و هم‌اکنون به ۲۸ ترنست افزایش یافته است.

او افزایش کیفیت زندگی در این شهر‌ها را راه‌اندازی سیستم حمل‌ونقل عمومی و حومه‌ای بیان کرد و افزود: سیستم حمل‌ونقل عمده‌ای که اغلب کشور‌ها بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند همین قطار راه‌آهن حومه‌ای است.

این مقام مسئول به لزوم تامین رفاه برای حاشیه‌نشین‌ها تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون این رفاه در برخی از شهر‌ها ایجاد و شهر‌های جدیدی مانند پرند، هشتگرد، اندیشه هم‌اکنون تبدیل به مکان‌های بسیاری خوبی برای زندگی شده‌اند.

آخوندی افزود: بسیاری از ساکنان پرند از زندگی در این شهر راضی هستند اما امکان پاسخ‌گویی به نیاز رفاهی مردم با جمعیت کنونی وجود ندارد و اگر جمعیت کلان‌شهر تهران به 14‌میلیون نفر برسد به‌هیچ‌عنوان  این نیازها پاسخ داده نمی‌شود.

او به  قیمت پایین 1500 تومان برای بلیت قطار‌ تهران-پرند تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم و ساکنان حومه شهر‌ها یاد گرفته و قبول کرده‌اند که استفاده از قطار‌های حومه‌ای بسیار برای آن‌ها بهتر و باصرفه‌تر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.