| کد خبر: 172615 |

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت:

◄ ۵ پروژه به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در راه‌آهن شرق افتتاح شد

در آخرین روز هفته دولت پنج پروژه به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در اداره کل راه‌آهن شرق افتتاح شد.

تین نیوز

مراسم افتتاح این پروژه با حضور حسین عاشوری قائم‌مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن، علوی معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی، طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و سایر مسئولان این شهرستان در ایستگاه راه‌آهن طبس برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن شرق، قائم‌مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: پیگیریم راه‌آهن شرق را به قطب بار راه‌آهن تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: جاده‌های کشور به‌هیچ‌وجه کشش حمل بارهای منطقه را ندارد و پیگیریم ظرفیت لازم برای حمل این بارها را ایجاد کنیم و بخشی از پروژه‌های امروز نیز در همین راستا است و باید زیرساخت‌های لازم ازجمله خطوط، نیروی انسانی و امکانات رفاهی را ایجاد کنیم.

حسین عاشوری افزود: آینده‌ای بسیار روشن و همراه با توسعه را برای راه‌آهن شرق متصور هستیم.

وی گفت: ۵۰‌درصد از ۲۵ میلیون مسافری که جابه‌جا می‌کنیم زائر امام رضا هستند که در همین راستا اقدام به ساخت نمازخانه‌ها کرده و خدمات را در طول مسیر افزایش داده و ارتقا بخشیده‌ایم.

قائم‌مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به سابقه طولانی‌مدت ماسوری در زمینه مدیریت پذیرش مسئولیت این منطقه نوعی ایثارگری است با توجه به آنکه در سال‌های پایان خدمت نیز به سر می‌برد.

عاشوری گفت: از وی می‌خواهم تا مادامی‌که می‌تواند در این منطقه بماند و انجام این پروژه‌ها به اتکا وجود وی هست و حتما طی ماه‌های آینده خبرهای خوشی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل راه‌آهن شرق نیز در این مراسم گفت: امروز پنج پروژه بااعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در این اداره‌کل افتتاح می‌شود که شامل: پروژه ATC که این سیستم هرگونه اختیار را از لوکوموتیوران می‌گیرد و اعتبار آن از خراسان تا بندرعباس ۵۴۰ میلیارد ریال است که ۲۵۰ میلیارد ریال آن در این منطقه هزینه شده است.

وی افزود: این ناحیه در زمینه عدم واحد تعمیرات واگن و لکوموتیو رنج می‌برد که قائم‌مقام راه‌آهن قول مساعد داد و مدیرکل سیر حرکت نیز احداث واحد تعمیرات اساسی واگن را الزامی دانست.

حسن ماسوری احداث و تجهیز سوله تعمیرات لوکوموتیوهای مانوری ایستگاه راه‌آهن طبس (سوله کایرو) بااعتبار ۲۰‌میلیارد ریال و پروژه احداث ساختمان سر درب ورودی ایستگاه راه‌آهن طبس بااعتبار هفت میلیارد ریال، علائمی کردن ایستگاه تل حمید (نصب و راه‌اندازی تجهیزات علائم ایستگاه تل حمید) بااعتبار ۱۰‌میلیارد ریال، راه‌اندازی لکوموتیوهای جدیدالورود چینی و واحد تعمیرات بااعتبار ۱۱۰‌میلیارد ریال را ازجمله این پروژه‌ها اعلام کرد.

وی هم‌چنین پروژه سر درب ورودی و علائمی کردن ایستگاه تل حمید را جز پروژه‌های افتتاح امروز اعلام و پروژه‌های در دست اقدام ازجمله واریانت سالار شادمهر و بازسازی بلاک تل حمید و نمازخانه‌های سه‌ایستگاه و سازه هوایی که پیشرفت خوبی دارند را معرفی کرد.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: امنیت و آسایش امروزمان را مدیون خون شهدا هستیم.

زمانی می‌توانیم به‌خوبی انجام‌وظیفه کنیم که در این شرایطی که دشمنان ایران هم‌قسم شده‌اند همراه و متحد باشیم.

علوی گفت: اگر امروز بعد از ۴۰ سال نظام پایداری دارد به خاطر همراهی مردم است و ما نیز باید تمام سعی و تلاشمان در جهت آسایش و رفاه مردم باشد.

وی افزود: در هفته دولت ۹۷۲ پروژه در استان خراسان جنوبی در حال کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.