| کد خبر: 172354 |

◄ افتتاح پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها با 647 میلیارد تومان اعتبار

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از افتتاح شش هزار و 755 پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها در هفته دولت خبر داد.

تین نیوز

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از افتتاح شش هزار و 755 پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها در هفته دولت سال جاری با صرف اعتباری بالغ‌بر شش هزار و 475 میلیارد ریال (بیش از 647 میلیارد تومان) در مناطق روستایی کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سعیدرضا جندقیان بابیان خبر فوق به صدور مجوز تاسیس بیش از 37‌هزار دهیاری در روستاهای کشور تا ابتدای شهریور 97‌اشاره کرد و گفت: به‌موجب قانون شوراها و اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌‌ها مصوب سال 1380‌هیات وزیران، نهاد دهیاری وظیفه اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی را در روستاهای کشور بر عهده دارد که با صرف اعتبارات ملی، استانی و محلی انجام می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های دهیاری‌ها به لحاظ نوع، شامل بهسازی معابر، بهداشت محیط و مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا، احداث ساختمان دهیاری، اماکن ورزشی و فرهنگی، بوستان روستایی و فضای سبز هست که در هفته دولت امسال شش هزار و 755‌پروژه افتتاح و به بهره‌برداری ‌رسید و به‌طور میانگین برای هر پروژه حدود 955‌میلیون ریال هزینه شده است.

جندقیان در تشریح وضعیت پروژه‌های دهیاری‌ها که در هفته دولت سال جاری افتتاح شد، گفت: بیش‌ترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستایی با چهار هزار و 774‌پروژه، معادل 70‌درصد کل پروژه‌هاست، که این پروژه‌ها طیف وسیعی از پروژه‌های خرد مقیاس، مانند اجرای طرح هادی، احداث پل، آسفالت معابر، روشنایی معابر و... را در برمی‌گیرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بابیان این‌که دهیاران موظف به فراهم کردن زمینه‌های لازم برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی روستا و ساماندهی پارک‌ها و فضاهای سبز هستند، گفت: در هفته دولت امسال 489 پروژه در این قالب به بهره‌برداری ‌رسید.

جندقیان در ادامه با اشاره به این‌که دهیاری به‌عنوان مرکز مدیریت بحران روستا معرفی‌شده و وظایفی را در این راستا بر عهده دارد، گفت: در هفته دولت امسال 353‌پروژه در زمینه ایمنی و آتش‌نشانی در روستاهای کشور افتتاح شد.

وی افزود: همچنین 316‌پروژه مربوط به احداث ساختمان‌ها و تاسیسات مرتبط با فعالیت‌های مختلف اداری شامل ساختمان دهیاری و دفتر شورای اسلامی روستا و... هم در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه از افتتاح 185‌پروژه با موضوع ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی در روستاها به‌منظور توجه به ارتقا سلامت روحی و جسمی روستائیان توسط دهیاری‌ها خبر داد.

جندقیان بابیان این‌که دهیاری‌ها وظیفه ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا در روستاها را بر عهده‌دارند، گفت: به‌منظور ایجاد شرایط بهداشتی در زمینه دفن اموات و جلوگیری از بروز آلودگی‌های ناشی از آن و هم‌چنین به‌منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، 162‌پروژه در هفته دولت در این زمینه‌ها توسط دهیاری‌ها به بهره‌برداری ‌رسید.

وی با اشاره به این‌که دهیاری‌ها ملزم به ارتقا سطح بهداشت و جمع‌آوری، حمل و دفع زباله‌های روستا هستند، گفت: در هفته دولت سال جاری 148 پروژه در این قالب افتتاح و به بهره‌برداری ‌رسید.

جندقیان هم‌چنین گفت: در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در روستاها در هفته دولت سال جاری 67‌پروژه با موضوع ایجاد طرح‌های درآمدزا و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری توسط دهیاری‌ها در روستاها افتتاح شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر پروژه‌های فوق 281‌پروژه دیگر نیز طی هفته دولت در روستاها در سایر موضوعات نظیر احداث کانال‌های آب‌رسانی، استخرهای کشاورزی و سایر پروژه‌های مرتبط توسط دهیاری‌ها افتتاح شد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خاتمه ضمن تقدیر از خدمات دهیاران پرتلاش و اعضای شوراهای اسلامی روستایی دوره پنجم، ابراز امیدواری کرد که باهمت این تلاشگران عرصه توسعه روستایی شاهد رشد و توسعه بیش‌ازپیش روستاها و ارائه خدمات مناسب به روستائیان عزیز باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.