| کد خبر: 172529 |

جوابیه شرکت راه‌آهن

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پیرو درج خبری با عنوان «ایستگاه متروی شهر آفتاب به سیستم ریلی هوشمند داخلی مجهز شد» در تاریخ 20 مرداد‌ماه در این پایگاه خبری، جوابیه‌ای را ارسال کرد و از این طریق به توضیح چند نکته پرداخت.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به خبری که در این پایگاه خبری منتشر شده است، پاسخ داد.

به گزارش تین‌نیوز، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پیرو درج خبری با عنوان «ایستگاه متروی شهر آفتاب به سیستم ریلی هوشمند داخلی مجهز شد» در تاریخ 20 مرداد‌ماه در این پایگاه خبری، جوابیه‌ای را ارسال کرد و از این طریق به توضیح چند نکته پرداخت.

در جوابیه مذکور شرکت راه‌آهن استفاده از سیستم‌های هوشمند ریلی (علائم الکتریکی) ساخت شرکت‌های ایرانی را در مدتی قریب به 30 در شبکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران متذکر شد.

در ادامه توضیحات آمده است: شرکت مذکور از سال 1389 طراحی سیستم اینترلاکینگ الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده اما تاکنون باوجود حمایت‌های همه‌جانبه راه‌آهن، موفق به اخذ تأییدیه سیستم مذکور نشده است و سیستم تولیدشده در مرحله آماده شدن جهت آغاز تست‌های میدانی است.

بنابراین اظهارات مطرح‌شده از سوی مجری طرح سیستم کنترل هوشمند ریلی درزمینه اخذ تاییدیه به عملکرد سیستم راه‌آهن و بهره‌برداری از سیستم ظرف یک ماه نادرست است.

در اظهارات نامبرده عنوان شده است که حادثه ایستگاه هفت‌خوان به دلیل اختلال در سیستم کنترل قطارها به وجود آمده که این برداشت نادرست بوده است .

بنابر مدارک موجود در حادثه مذکور سیستم ریلی مورد استفاده به درستی عمل کرده و سانحه به دلیل خطای انسانی صورت پذیرفته است.

لازم به ذکر است ک سیستم کنترل مورد استفاده در محور مذکور ساخت شرکت تالس آلمان بوده و دارای بالاترین سطح ایمنی استاندارد CENELEC اروپایی (SIL4) است.

 

 

جوابیه راه آهن

اخبار مرتبط

خواندنی ها