| کد خبر: 171459 |

◄ حمل بار ریلی دولتی الزامی می‌شود

عضو هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن از تلاش برای ملزم کردن دولت برای حمل بار دولتی از طریق ریل خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن از تلاش برای ملزم کردن دولت برای حمل بار دولتی از طریق ریل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی گفت: در حال پیگیری  حمل بار دولتی تکلیفی در مسیر‌هایی که راه‌آهن وجود دارد هستیم.

او در ادامه گفت: در جلسات با سازمان برنامه بودجه توافق شد زیان‌ بخش مسافری بر اساس آمار و ارقامی که معاونت مسافری و اداره کل توسعه مدیریت و منابع شرکت راه‌آهن برآورد کرده‌اند از طریق کمک دولت تامین شود.

عضو هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن افزود: درصورتی‌که دولت زیان‌ بخش مسافری را تامین کند، شرکت راه‌آهن تعهد کرده است زیان‌بخش باری از طریق افزایش حمل بار و رساندن به نقطه سربه‌سر برطرف شود.

رسولی تاکید کرد:  در سراسر راه‌آهن‌های جهان به‌خصوص در بخش مسافر و حومه به‌ویژه مسیرهای تکلیفی دوربرد باید راه‌آهن از حمایت دولت برخوردار باشد و در غیر این صورت متضرر خواهد بود.

او گفت: برنامه‌ریزی و برنامه زمان‌بندی در خصوص افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی بار در بازدید‌های مکرر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شرکت راه‌آهن، جلسات سازمان برنامه‌وبودجه و هیئت‌وزیران ارائه‌شده است.

عضو هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن اذعان داشت: بخشی از هدف‌گذاری با ایجاد خطوط آنتنی به چشمه‌های بار و بخشی دیگر مربوط به سیاست‌های توسعه حمل بار است که شرکت راه‌آهن در آن تصمیم‌گیری‌ها دخل و تصرف چندانی ندارد.

رسولی در ادامه خاطرنشان کرد: در برنامه ششم مصوب شد که سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ریلی همانند سرمایه‌گذاری در مناطق محروم در نظر رفته شود، یعنی بانک‌ها باید در واگذاری تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش ریلی، امتیازاتی قایل شوند.

او همچنین گفت: مقرر بود مالیات بر ارزش‌افزوده برای بخش حمل‌ونقل ریلی بر مبنای نرخ صفر محاسبه شود که هنوز این حکم عملیاتی نشده است، اگرچه به‌کرات از سوی شرکت راه‌آهن و بخش غیردولتی پیگیری شده است.

عضو هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن تصریح کرد: در مصوبه دیگری، علاوه بر رشد اعتبارات سالانه بودجه راه‌آهن باید یک‌درصد از منابع حاصل از فروش نفت و گاز به راه‌آهن داده شود که هنوز شرایط اجرای آن فراهم نشده است که امیدواریم شرایط اجرایی شدن آن نیز فراهم شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.