| کد خبر: 158810 |

◄ واگن پارس اراک به ایدرو واگذار می‌شود

مهدی مقدسی نماینده اراک در مجلس رونق کارخانه‌های قطعه ساز خصوصی استان را مستلزم توسعه واگن پارس اراک دانست و از توافق کلی واگذاری این شرکت به ایدرو خبر داد؟

تین نیوز

مهدی مقدسی  نماینده اراک در  مجلس رونق کارخانه‌های قطعه ساز خصوصی استان را مستلزم توسعه واگن پارس اراک دانست و از توافق کلی واگذاری این شرکت به ایدرو خبر داد.

مهدی مقدسی افزود: طبق توافق با سهامداران واگن‌پارس، مقرر شد سهام این شرکت به مپنا یا ایدرو واگذار شود.

 نماینده مردم اراکدر مجلس تصریح کرد: اخیراً وزرای دفاع و صنعت، معدن و تجارت پیرامون این موضوع به تفاهم رسیدند که واگن‌پارس اراک به ایدرو واگذار شود و در این راستا توافقات کلی صورت گرفته است و مقدمات این مهم  نیز در حال فراهم شدن است.

او افزود: با توجه به اینکه ساخت داخل 2300  دستگاه واگن به واگن پارس اراک واگذارشده است و 1300 دستگاه واگن نیز به شرکت فولاد درخشان اراک و علاوه بر این کارخانه‌ها خوشه‌های ریلی قوی نیز در اراک وجود دارد که با این تفاسیر  انتظار داریم شرکت واگن‌گذاری پارس رونق بالاتری بگیرد زیرا  در این راستا صحبت‌هایی با روس‌ها و  شرکت آلستوم برای تولید مشترک نیز شده است تا کارمشترکی صورت بگیرد و ما انتقال سهم را به فال نیک می‌گیریم.

عضو کمیسیون صنایع  و معادن مجلس یادآور شد: امیدواریم با توجه به زیرساخت‌های بسیار مناسب، صنایع ریلی در اراک و وجود دو کارخانه ازجمله واگن پارس که پیشینه بسیار ارزشمندی دارد، تحولی در تولید واگن‌های باری و مسافربری در این کارخانه به وجود آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.