| کد خبر: 165697 |

◄ توان داخلی تولید ریل پاسخگوی نیاز راه‌آهن نیست

راه آهن در دو مسیر گسترش مسیرهای ریلی و استفاده ازتوان و تولید داخلی می تواند در راه تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی گام بردارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه توسعه راه‌آهن، توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، تأکید کرد: راه‌آهن می‌تواند در تولید ریل، قطعات ریلی و واگن از توان داخلی بهره ببرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شادمهر کاظم‌زاده نماینده  دهلران در مجلس گفت: بر اساس بودجه ۹۷، در هر فاینانسی که توسط این شرکت انجام می‌گیرد ۱۵ درصد از سوی کارفرما و ۸۵ درصد از سوی سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. 

کاظم‌زاده میزان توسعه ریل در مناطق مختلف را در مقایسه با وسعت سرزمینی کشور اندک دانست و تصریح کرد: ۱۱ هزار کیلومتر ریل برای کشور کم است و با توجه به ظرفیت ریلی که در کشور وجود دارد ۲ برابر این رقم را می‌توان پوشش داد.

نماینده دهلران گفت: اگر بتوانیم هر چه سریع‌تر بندر چابهار را به شمال شرق وصل و کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب را فعال کنیم، با توجه به شرایط مطلوب کشور می‌توان، با کشورهای پیرامون رقابت کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اروپا تلاش می‌کند تا از طریق قزاقستان به چین متصل شود، تصریح کرد: اگر تلاش نکنیم، کشورمان فرصت‌های موجود را از دست می‌دهد، ازاین‌رو لازم است تا با گسترش حمل‌ونقل ریلی هم حمل‌ونقل داخلی کشورمان را ساماندهی کرده و هم از رقابت‌های جهانی عقب نمانیم.

کاظم‌زاده درعین‌حال با اشاره به اینکه در حال حاضر توان داخلی پاسخگوی نیازهای راه‌آهن نیست، اظهار کرد: برای رفع نیازهای راه‌آهن می‌توانیم از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کنیم، این به معنای آن نیست که مواد موردنیاز را از خارج از کشور تهیه کنیم بلکه سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی ، می‌تواند نواقص تولیدات ریلی داخلی را برطرف کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.