| کد خبر: 164907 |

دور جدید اعتراضات کارگران راه‌آهن فرانسوی در انتقاد به سیاست‌های خصوصی‌سازی دولت ماکرون

جدید‌ترین دور اعتصاب‌های اعتراضی کارگران راه آهن فرانسه علیه طرح‌های خصوصی سازی دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در حالی ادامه دارد که در جریان آن‌کارمندان دولتی و دانش‌آموزان سراسر این کشور به خیابان‌ها آمده و به طرح‌های سختگیرانه فرایند گزینش دانشجویان اعتراض کردند.

تین نیوز

رئیس‌جمهور فرانسه در حالی ادامه دارد که در جریان آن‌کارمندان دولتی و دانش‌آموزان سراسر این کشور به خیابان‌ها آمده و به طرح‌های سختگیرانه فرایند گزینش دانشجویان اعتراض کردند.

به گزارش تین‌نیوز، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد: در جریان این تظاهرات نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر کارگر، کارمند و دانش آموز در خیابان‌های پاریس، لیون و مارسی و دیگر شهرهای این کشور اعتراض کردند.

با این حال اتحادیه کارگران فرانسوی موسوم به CGT گفت که تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات خیلی بیشتر بوده و دست‌کم به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

رهبر این اتحادیه ژان لوک مارتینز هشدار داد: جنبش مقاومت کارگران فرانسوی در حال بزرگ‌تر شدن است.

فیلیپ پوتو، یک سیاستمدار ضد سرمایه داری فرانسه در مصاحبه‌ای به شبکه بی‌اف‌ام هشدار داد که این جنبش مقاومت در حال شکل گیری و تقویت شدن است.

در حالی که حدود یکسال از به قدرت رسیدن ماکرون در فرانسه می‌گذرد فشار‌ها بر دولت او به دلیل مشکلات اقتصادی افزایش یافته و اخیرا یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه IFOP نشان داد که ۵۸ درصد فرانسوی‌ها از ریاست جمهوری او ناراضی هستند.

هلن تریکر، یک تظاهر کننده ۲۵ ساله که کارمند شرکت راه‌آهن فرانسه است، گفت: ما حاضر هستیم کل تابستان و حتی تا ماه اکتبر به اعتراض‌مان ادامه دهیم.

به گزارش ایلنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس در جریان این دور جدید اعتصاب‌ها و اعتراضات در فرانسه روز پنجشنبه از هر سه قطار سریع السیر این کشور تنها یک قطار فعال بود.

اتحادیه‌های کارگری ماکرون را متهم می‌کنند به اینکه می‌خواهد با طرح‌هایش بخش‌های دولتی را خصوصی سازی کند و این کار را در راستای وعده‌ای که برای کاهش ۱۲۰ هزار شغل در بخش دولتی در یک دوره پنج ساله داده بود انجام می‌دهد.

اعتراضاتی که از روز پنجشنبه در فرانسه  آغاز شده همچنین شامل صد‌ها دانشجویی می‌شود که اقدام به مسدود کردن دسترسی به چهار دانشگاه مهم این کشور به دلیل طرح‌هایی برای سختگیرانه شدن فرایند گزینش دانشجویان کرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.