| کد خبر: 164011 |

◄ رشد 10 درصدی مسافرت با قطار در نوروز 97

۱ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۲۳ نفر در سفرهای نوروزی امسال با تأخیر میانگین کمتر از 27 دقیقه جابه‌جا شدند.

تین نیوز

معاون مسافری راه‌آهن از رشد ده‌درصدی میزان جابجایی ریلی مسافران نوروزی در سال 96 نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، میرحسن موسوی گفت: ۱ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۲۳ نفر در سفرهای نوروزی امسال  با تأخیر میانگین کمتر از 27 دقیقه جابه‌جا شدند. 

او درباره تاخیرقطارها در سفرهای نوروزی گفت: تأخیر حرکت از مبدأ به کمتر از ۱۸ ثانیه و تأخیر دررسیدن به مقصد به کمتر از ۱۹ دقیقه در سفرهای نوروزی 97 رسید.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ لغایت ۱۵ فروردین امسال ۴۸۴۰ رام قطار برای جابجایی مسافران فعالیت داشته‌اند که نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.

موسوی به افزایش 10 درصدی سفرهای ریلی نوروزی تأکید کرد و گفت:  میزان استقبال مسافران در نوروزی 97 در روزهای ابتدایی دور اول و دوم بالابود به‌طوری‌که ضریب اشغال قطارها ۱۰۰ در این روزها  درصد بوده است.

او به خدمات سفرهای نوروزی 97 اشاره کرد و گفت: این بهبود خدمات سفر در ایستگاه‌ها و در طول مسیر از سوی شرکت‌های مسافربری ،رقابت شرکت‌های مسافربری ریلی در ارائه خدمات واگن‌های VIP و پذیرایی‌های متفرقه باعث افزایش میزان رضایتمندی مسافران نورزی امسال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، معاون مسافری راه‌آهن درباره نحوه نظرسنجی و رسیدگی به شکایات مسافران نیز گفت: با یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور قراردادی مبنی بر انجام نظرسنجی و تهیه گزارش از میزان رضایت مسافران از سفرهای ریلی در ایام نوروز منعقدشده است.

او درباره قطارهای گردشگری نوروز 97 گفت: قطار‌های گردشگری در قالب تور‌های یک‌روزه در ۸ مسیر تهران-سوادکوه، تهران-بیابانک، تبریز-رازی، تبریز-جلفا، اراک-چشمه بلاغ حک، اهواز-تنگه‌پنج، گرگان اینچه‌برون و گرگان-بندر ترکمن فعال بودند و میزان استقبال از این قطارها خوب بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.