| کد خبر: 158069 |

تأخیر 30 ثانیه‌ای حرکت قطارها

تأخیر قطارهای مسافری از مبدأ کمتر از 30 ثانیه است. سید میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی با اعلام این خبر گفت: تأخیر ورود به مقصد هم کمتر از 25 دقیقه است.

تین نیوز

تأخیر قطارهای مسافری از مبدأ کمتر از 30 ثانیه است. سید میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی با اعلام این خبر گفت: تأخیر ورود به مقصد هم کمتر از 25 دقیقه است.

سید میرحسن موسوی افزود: راه آهن برنامه ریزی زیادی برای کاهش تأخیر و افزایش کیفیت قطارهای مسافری انجام داده است.

او در خصوص راه اندازی قطار مسافری زاهدان-پاکستان گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران رایزنی هایی را با مسئولان این کشور برای راه اندازی خط مسافری انجام داده است.

میر حسن موسوی ادامه داد: راه‌اندازی خط مسافری میان ایران و پاکستان مستلزم تکمیل زیرساخت‌ها نظیر بازسازی خطوط ریلی از کویته تا میرجاوه و همچنین ساخت خط نرمال از میرجاوه تا زاهدان است که این موضوع در حال پیگیری است.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد تا پس از تکمیل زیرساخت های لازم خط مسافری از کویته پاکستان به تهران - مشهد و حتی شلمچه راه اندازی کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سرعت قطارها از زاهدان تا بم به ویژه در محدوده شوره گز به کندی انجام می شود چه تدابیری اندیشیده شده است گفت: راه آهن جمهوری اسلامی برای برطرف کردن این مشکل مشاورانی را بررسی این موضوع بکار گرفته است.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی اظهارکرد: هم اینک این مشاوران در حال بررسی این موضوع هستند تا یک برنامه عملیاتی برای جلوگیری از ورود ماسه بر روی ریل به این نهاد ارائه دهند.

موسوی ادامه داد: چنانچه اقتصادی بودن این پروژه از طرف مشاوران تایید شود اقدامات لازم در این زمینه در دستور کار راه آهن قرار می گیرد.

وی در خصوص سفرهای نوروزی نیز افزود: همچون سالهای گذشته سعی خواهیم کرد تا برنامه های متنوعی را در ایستگاههای راه آهن سراسر کشور برای رضایتمندی مسافران انجام دهیم.

موسوی ادامه داد: با افزایش بهره وری سعی خواهیم کرد که نسبت به پارسال، ظرفیت های افزایش تعداد سفر در همه شهرستان های کشور را ایجاد کنیم.

این مسئول در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام واگن های مسافری در اختیار بخش خصوصی اند مذاکراتی با این شرکت ها برای بهسازی واگن های مسافری انجام شده و منتظر اعلام برنامه های آنان در این زمینه هستیم.

وی در خصوص افزایش بهای بلیت‌های نوروزی گفت: از نیمه دوم سال ۹۴ تا کنون هیچ گونه افزایش قیمت در بهای بلیت نداشته ایم.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی افزود: براسای قانون برای افزایش بهای بلیت های قطار باید تقاضایی از طرف شرکت های بخش خصوصی به این نهاد ارائه شود و این موضوع در هیات مدیره راه آهن مطرح و تصمیم گیری لازم اتخاذ می شود.

موسوی ادامه داد: تنها تایید افزایش قیمت بهای بلیت در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی است و برنامه ریزی ها برای افزایش بهای بلیت برعهده شرکت های خصوصی حمل و نقل ریلی کشور است.

وی تصریح کرد: باید ببینیم که شرکت های حمل و نقل ریلی آیا تصمیمی بر افزایش بهای بلیت قطارها در ایام نوروز دارند یا نه؛ اما تا کنون هیچ درخواستی مبنی بر افزایش بهای بلیت به راه آهن ارائه نشده است.

وی بیان کرد: ۳۵۰ واگن که عمر بالای ۴۵ سال در کشور داشتند پارسال از رده خارج شدند. در این مدت تعدادی واگن بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اضافه شده است.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی گفت: با خارج شدن این تعداد واگن فرسوده سن ناوگان کشور جوان تر شده است.

موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه این تعداد واگن از رده خارج شدند در حال برنامه ریزی هستیم تا به تدریج واگن های جدید به راه آهن اضافه شود.

وی افزود: هم اینک قطارهای پنج ستاره در مسیر زنجان به مشهد و اهواز به تهران سیر می کنند. ارتقا کیفیت در همه واگن های مسافری به تدریج و براساس برنامه ریزی های شرکت های حمل و نقل ریلی بخش خصوصی برای بازسازی و نوسازی واگن ها؛ در دستور راه آهن کشور است.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی گفت: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برقی کردن خط تهران - مشهد در دستور کار قرار گرفت.

موسوی اظهار کرد: اعتبار اسنادی این خط ریلی گشایش پیدا کرده و تمام مراحل قانونی آن نیز در حال طی شدن است. با برقی شدن خط راه آهن تهران - مشهد مدت زمان سیر در این مسر ریلی سه ساعت کاهش پیدا می کند.

گفتنی است، راه‌آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و ۲ شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

نخستین محموله ترانزیتی ۳۵۰ تنی نارنگی از پاکستان به کشورهای قزاقستان و روسیه از طریق راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان) امروز/دوشنبه/ با حضور معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان ارسال شد.

به گزارش ایرنا، سردرب ورودی کارکنان اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان) با اعتبار ۲ میلیارد ریال، پارکینگ عمومی راه آهن زاهدان با اعتبار ۲ میلیارد ریال و سایبان سکوی مسافربری با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال امروز/دوشنبه/ با حضور معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان افتتاح شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاظمی 0 0

    سلام
    بنده مسافر دایمی مسیر بندرعباس به تهران هستم
    مطلب بالا در خصوص تاخیر در حرکت درست است ولی تاخیر در رسیدن فاجعه است
    برای بنده تاخیر یک ساعت و بیشتر به امری عادی تبدیل شده و باقی مسافرین هم با این مقوله به نحوی کنار آمده اند
    همین یکشنبه مسافر قطار تهران بندرعباس شش تخته بودم زمان ورود به مقصد روی بلیط 9.10 دقیقه صبح اعلام شده بود که 10.45 دقیقه وارد بندرعباس شدیم
    به همین سادگی