| کد خبر ۳۰۲۵۸۸
کپی شد

◄ انتقال دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی/ شغل رانندگی سخت و زیان آور می شود؟

دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی منتقل شده که نشان می دهد سخت گیری ها در مورد مشاغل سخت و زیان آور در آینده بیشتر خواهد شد و این موضوع که آیا درخواست رانندگان ناوگان عمومی جاده ای برای قرار گرفتن در زمره مشاغل سخت و زیان آور مورد پذیرش مسئولان مرتبط قرار خواهد گرفت، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

انتقال دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی/ شغل رانندگی  سخت و زیان آور می شود؟
تین نیوز |

در حالی که چندی پیش  دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی منتقل شده، خبرها  از اصلاح آیین نامه بازنشستگی سخت و زیان آور حکایت دارد.

به گزارش تین نیوز ، این تغییرات موجب بروز نگرانی هایی در بین رانندگان ناوگان عمومی جاده ای به خصوص رانندگان کامیون شده که مدت هاست برای قرار گرفتن در زمره مشاغل سخت و زیان آور تلاش می کنند.

با سخت گیری های اخیر، این احتمال که شغل رانندگان ناوگان عمومی بین شهری شامل مشاغل سخت و زیان آور شده   و امکان استفاده از مزایای آن از جمله بازنشستگی زودرس را خواهند داشت، کمتر شده است.

اولین نشانه ای که موجب بروز این نگرانی در بین رانندگان کامیون، رانندگان اتوبوس و رانندگان سواری کرایه بین شهری شده،   واگذاری اختیارات دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی  است که اوایل سال جاری صورت گرفت.

این نگرانی به دلیل نیست چرا که سازمان تامین اجتماعی  یکی از ذی‌ نفعان مالی در بازنشستگی زودرس است و بر همین اساس این سوال مطرح است که آیا با واگذاری این دبیرخانه به تامین اجتماعی  تضاد منافع  به وجود نمی آید؟

لازم است بدانیم که یکی از مزایای احتساب یک شغل به عنوان مشاغل سخت و زیان آور، بازنشستگی پیش از موعد است  که این موضوع موجب بار مالی به سازمان تامین اجتماعی می شود، سازمانی که همواره از بار مالی حاصل از بازنشستگی زودرس و پیش از موعد، انتقاد کرده و نشان داده که تمایل زیادی به بازنشستگی پیش از موعود ندارد و در همین راستا شاهد تصویب افزایش سن بازنشستگی در برنامه  توسعه  هفتم بوده ایم.

همچنین در خرداد ماه امسال در اتاق بازرگانی ایران،  جلسه‌ای با هدف تغییر آیین‌ نامه مشاغل سخت و زیان‌ آور با هداف ارایه  اختیارات  بیشتر به سازمان تامین اجتماعی  و حذف برخی از مشاغل سخت وز یان آور برگزار شد.

تمام اینها نشان می دهد سخت گیری ها در مورد مشاغل سخت و زیان آور در آینده بیشتر خواهد شد و این موضوع که آیا درخواست رانندگان کامیون، اتوبوس و سواری کرایه به عنوان رانندگان ناوگان عمومی جاده ای برای قرار گرفتن این شغل در زمره مشاغل سخت و زیان آور مورد پذیرش مسئولان مرتبط قرار خواهد گرفت یا خیر، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • راننده برون شهری سنگین پاسخ

    سختی کار حق راننده سنگین ونیمه سنگین برونشهری است شرایط کار راننده سخت وزیان اور است ۲۰ سال کار = ۴۰سال است شغل رانندگی را از نزدیک ببینید چه هست راننده چشم انتظار سختی کار است تا اصلاح وتصویب نهای برسد

  • عادل عباسیان پاسخ

    راننده کامیون سواری اتوبوس جان برکف شبانه روز درخدمت اقتصاد جاده ای کشور میباشند امنیت شغل ندارند وجزمشاغل سخت حساب شوند هدیه به کانون خانواده ایران میباشد

  • مصطفی متقی پاسخ

    واقعان اگه نخوان رانندگان جز مشاغل سخت باش باید عواقب آن را در نظر بگیرن چون حق رانندگان هست جز مشاغل سخت باش

  • فرهاد پاسخ

    با سلام از مراجع ذی صلاح خواهش میکنم یک فکری به حال کارگران ساختمانی که به خدا قسم اکثر بعد۱۰سال به دیسک کمر ومشکلات مفاصل و... مبتلا شده اند وپایین وزمستان هفته ها وبیشتر بیکارند برای سختی کارشان فکری کنند هفته ها بالای دار بست آپارتمان‌ها با جان بازی کردن هست بعضی ساختمان‌ها چندین کامیون ماسه وصدها سیمان با دست به طبقات حمل می‌شود پس بداد ما برسید نمونه خودم۴دیسک شدید دارم ۲روز بیشتر در هفته آن هم با درد شدید وناچاری برای خانواده کار میکنم

  • سعید پاسخ

    باسلام ما رانندگان تاکسی چندین ساله با پشتیبانی سازمان تکسیرانی پیگیراحقاق حق خودکه این شغل راننده محترم زحمت کش تاکسی درضمره مشاغل سخت وزیان آورقراربگیره مصرانه پیگیرحق خودهستیم خودمسیولین تامین اجتماعی ومجلس محترم واقف براین مهم هستن که رانندگی جزومشاغل سخت زیان آورهست فقط به بهانه بوجه این مهم به رانندگان زحمت کش احیاء نشده
    جون راننده روفدای بوجه نکنید پول بوجه همیشه قابل دست رسی هست لضا این مهم حق مصلم رانندگان تاکسی می باشد ویک حق بجاست این کمیته به هرجاانتقال پیداکنه بایدمنصف باشه که یکی ازصفات خداوندهست رانندگان تاکسی به حق خودخواهندرسیدبه هول قوه الهی تشکررانندگان زحمت کش تاکسی ......

  • رضاباقری‌‌باباحیدری پاسخ

    اگر کمی‌ انصاف‌ داشته‌ باشید میتوانید قضاوت‌ کنید که‌ رانندگی‌ جاده‌ و ماشین‌ سنگین‌ برای‌ یک‌ نفر که‌ مداوم‌ کار رانندگی‌ کرده‌ و به‌ سن‌ 50 سال‌ و بیشتر رسیده‌‌ دیگر کار سخت‌ و مشکلی‌ هست‌‌ و دیگر توان‌ بی‌ خوابی‌‌ و شب‌ و روز رانندگی‌ کردن‌ را ندارد

  • ناشناس پاسخ

    وظایفشان هست که رانندگی جز مشاغل سخت و زیان آور تایید کنند.بدجشو هم باید تامین کنند.ما که عمرمون پشت ماشین به هدر رفت.نه آرامش داشتیم نه آسایش. همش سرو صدا ودود دردو بدبختی درآمد ناچیز.

  • سید پاسخ

    سلام قرار براین نیست که دبیرخانه به تامین اجتماعی بره و حق رانندگان تاکسی کامیون ترییلی اتوبوس ... ضایع بشه همان طورکه انرژی هسته ای حق مصلم ملت هست این مهم هم حق مصلم همه رانندگان می باشدماراننندگان تاکسی شهری ایران عزیز پیگیر حق مسلم خود هستیم از شما هم تقاظای یک رای شایسته داریم جان سلامتی راننده رو فدای بوجه نکنید پول سرمایه بدست میاد جان راننده و سلامتیش قیمت نداره مسیولان محترم تشکررانندگان زحمت کش تاکسی ایران مقتدر..

  • نورعلی احمدی منفرد پاسخ

    اگه خدا را در نظر بگیرید باید شغل رانندگان را جز مشاغل سخت قرار دهید

  • ساسان پاسخ

    مثل یه عابر پیاده که از کامیون چرخ ۲۴ می‌ترسه باید از رانندگان و خشمگین بودن آنها در نرسیدن به خواسته و حق شان ترسید

  • حجمی پاسخ

    مدیران تامین اجتماعی بیشتر به فکر اختلاس های زود بازده هستند تا بازنشستگی زودرس ،بی ظرفها حق کارگران را خوردند، مردم ما خیلی بی بخار شدند باید مملکت را از دست این شیادها در بیاورند واین اجنبی ها را زنده زنده آتش بزنند.

  • راننده برون شهری سنگین پاسخ

    سلام ما رانندگان شغل پر ماجرا وخطرناک پر حادثه را متاسفانه انتخاب کرده ایم وگردانندگان چرخ حمل و نقل مشارکت داریم وراننده هستیم وشغل رانندگی یکی از سخت وزیان اورترین شغل است از سازمانهای مربوطه و از تامین اجتماعی می خواهیم که شغل رانندگی را سخت وزیان اور محسوب کنند حق راننده است

  • علی پاسخ

    باید مسولین دو سرویس رفت وبرگشت کنار من بشینند زمانی پیاده شدن وقتی دیدن ۷۲ مهره ازشون در بیرون می فهمندشغل زیان اور است یانه

  • علی پاسخ

    سلام تا کسی مشاغل سخت و الاینده کار نکرده باشه خبر از مشقت اینکار متوجه نمیشه، و بازی کارفرما و بیمه رو علیه کارگر، بنظر قانون کار ضعیف و جاهای سکوت داره و مبهم و محکم نیست حق و حقوق کارگر و براحتی بشه گرفت، اکثر تو پروسه دیوان عدالت میرن، قانون کار محکم و صریح آشکار بود، اینهمه کارگر معطل نمیموند و اسیر بازی کارفرماها و وکیلاشون و بیمه تو پروسه اداری اینا گیر کنن

  • جمیل پاسخ

    با وجود ماشینهای بی کیفیت ایرانی کمی کار ودرامد وشرایط سخت رانندگان در ترمینالها ونبود اقل امکانات وافتاب سوختگیها وکمردرد ودیسک کمرها وضعف بینایی وشنوایی که همه عملا در تمام رانندگان بین شهری وجود دارد به اضافه پیری زودرس وایستادن روی پا از صبح تا غروب همه ثابت کننده سختی کار است

  • ناشناس پاسخ

    کاگر ساختمانی جابجایی وسایل سنگین جز زیان آور نیست که پارگی دیسک کمر تنگی نخاع بی قراری از ناحیه کمر به پایین جابجایی مهره کمر و یا غیر واقعا اسان کار است

  • راننده برون شهری کامیون پاسخ

    رانندگان به این شغل متحمل میشوند که سختی کارش اجراشود وگرنه با افزایش سن وسابقه وفزایش حق بیمه ماهانه صد درصدی در اوایل هرسال رانندگان رانگران کرده وحمایت تامین اجتماعی که شده اختیاری با این روش رانندگان را از این شغل خارج میکند تامین اجتماعی رانندگان را نابود نکند والا رانندگان بازنشستگی نمی بینند