| کد خبر: 262640 |

◄ سریع ترین کامیون در جاده های ایران حداکثر چقدر سرعت می گیرد؟

جاده های ایران کامیون های مختلفی از برندهای اروپایی گرفته تا برندهای چینی و حتی برخی مدل های قدیمی آمریکایی را به خود دیده است و می بیند اما سریع ترین کامیون در جاده های ایران کدام است؟

تین نیوز

جاده های ایران کامیون های مختلفی از برندهای اروپایی گرفته تا برندهای چینی و حتی برخی مدل های قدیمی آمریکایی را به خود دیده است و می بیند اما سریع ترین کامیون در جاده های ایران کدام است؟

به گزارش تین نیوز، پاسخ به این پرسش که سریع ترین کامیون جاده های ایران کدام است ، آن طور که به نظر می آید کار ساده ای نیست. علت این است که انواع کامیون ها در جاده های ایران حضور دارند و برخی رانندگان با خلاقیت و ابتکار کامیون های خود را تقویت کرده اند. به صورتی که گاهی یک کامیون چینی از برندی نه چندان مطرح با سرعت اعجاب انگیز از کامیون برند مطرح اروپایی سبقت می گیرد.

با این وجود بسیاری از رانندگان کامیون معتقدند ولوو با فاصله زیاد، پرسرعت ترین کامیون در جاده های ایران است و سایر برندها فقط تعقیب کنندگان کامیون ها ولوو به شمار می آیند.

سایت دیزلیران نیز در گزارشی به پرسرعت ترین کامیون دنیا پرداخته که این گزارش نشان می دهد انتخاب ولوو به عنوان سریع ترین کامیون ایران چندان نابجا نیست.

به نوشته دیزلیران از برند ولوو بوده و  توانسته است لقب سریعترین خودروی تجاری را در جهان از آن خود کند. این یک شوالیه آهنی سوئدی می باشد که قوانین سرعت را زیر پا گذاشت. زمانی که ولوو آیرون روشن می شود صدای رعد و برق مانندی از موتور آن شنیده می شود. با سرعت زیادی که این خودرو دارد راننده حس می کند در بیرون زمان کند شده است.

سایت شرکت دیزلیران همچنین در گزارش خود نوشته است؛ سریع ترین کامیون جهان از یک موتور ۲۴۰۰ اسب بخاری بهره مند است، توان تولید حداکثر گشتاوری ۶۰۰۰ نیوتن متر را دارد. موتور ولوو آیرون یک موتور ۱۳ لیتری ۶ سیلندری با ۴ توربوشارژر است. ولوو در این کامیون خود از یک سیستم خنک کننده مایع جدید استفاده کرده و محل نصب موتور را تغییر داده و موتور این کامیون سریع خود را در پشت کابین نصب نموده است، تا مقاومت آیرودینامیکی خودرو را کاهش دهد.

حداکثر سرعت ولوو آیرون ۲۷۶ کیلومتر بر ساعت است. ولوو آیرون فقط فقط در ۴.۶ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را پر می کند. این یک اتفاق جالب و نشدنی بود. کامیونی فقط ۴.۶ ثانیه لازم دارد که موتورش را به ۱۰۰% توانش برساند. باید بگوییم این کایمون ۴.۵ تن وزن دارد ولی با این حال فقط ۴.۶ ثانیه لازم دارد تا موتورش را به ۱۰۰ برساند. تا اکنون هیچ کامیونی نتوانست سرعت بیشتر از این ولوو آیرون را ثبت کند، در واقع سریعترین کامیون جهان ۲۷۶ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Mohammad.b.kh 6 0

    اولین آیا این کامیون تو ایران هست یانه؟ دومن اکثر کامیونها سرعتشون را کارخانه روی ۹۵قفل میکند سومین شما خیلی از اطلاعاتی که میدهید دقیق نیس و غلطه

  • ایرانی 2 3

    ولوو کلا سلطانه

  • نقی 1 1

    هوو۳۰۰ کیلومترسرعتشه تو۳ثانیه به صدکیلومترمیرسه