| کد خبر: 254195 |

معضلات تمدید کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل جاده ای در سال 1402

دبیر کانون سراسری انجمن‌ های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: اخیرا دستورالعمل جدیدی در خصوص شرایط تمدید کارت هوشمند رانندگان عمومی جاده ای صادر شده است.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌ های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: اخیرا دستورالعمل جدیدی در خصوص شرایط تمدید کارت هوشمند رانندگان  عمومی جاده ای صادر شده است.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: تا جایی که بنده می دانم در این  خصوص  هیچ گونه صحبت و نظر خواهی با تشکل های صنفی مربوطه، صورت نگرفته است و بنابراین نمی توان به طور دقیق انگیزه و هدف این دستور العمل را فهمید.

وی افزود: اما بر اساس حدس و گمان می توان دستور العمل جدید را در جهت مقابله با صدور صورت وضعیت صوری و رانندگان صوری دانست و اگر حدس مان درست باشد، لزوم برخورد و مقابله با پدیده ذکر شده نه تنها بد نیست بلکه چنین رویکرد و اقدامی بسیار واجب و ضروری است.

بیشتر بخوانید:

شرایط تمدید کارت هوشمند رانندگان ناوگان عمومی جاده ای در سال 1402

این فعال صنفی در عین حال با طرح این پرسش که آیا این دستورالعمل که بدون لحاظ کردن نظرات تشکل های صنفی رانندگان که به طور مستقیم با موضوع راننده صوری، صورت وضعیت صوری و شرکت های متخلف سر و کار داشته و اطلاعات لازم را در این زمینه را دارند، صادر شده ره به جایی می برد؟ عنوان کرد: آیا واقعا موارد تعیین شده در دستورالعمل براساس واقعیات و کار کارشناسی صورت گرفته است؟ بعید به نظر می رسد.

حسین زاده عنوان کرد: آیا به جای تنطیم چنین دستورالعمل پیچیده و لگاریتمی که مسلما اجرای آن برای ادارات کل و انجمن ها توام با مشکلات و صرف وقت فراوان خواهد بود، بهتر نبود برای خشکاندن ریشه صدور صورت وضعیت صوری و حل کردن مشکل به طور اساسی و همیشگی با شرکت صادر کننده صورت صوری  برخورد تنبیهی، قانونی و قاطعانه مانند پلمب کردن برای مدتی، صورت می گرفت؟

به گزارش تین نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: ایرادهای زیادی را می توان در زمینه اجرای این دستورالعمل برشمرد که فقط به چند مورد به طور اجمالی اشاره می شود.

وی افزود:  اولا لازم است مرجع صادر کننده دستورالعمل قبل از صدور آن زمینه ها، بستر و مکانیزم لازم برای اجرای درست آن را  آماده و مهیا نماید که چنین نشده است.

او تاکید کرد: برای مثال  شرکت های فرودگاهی از صدور صورت وضعیت (به هر دلیلی) بر ای مسیر فرودگاه به تهران و بالعکس خودداری می نمایند و با وجود تداوم این روند از سال ها قبل تاکنون، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با این موضوع هیچ برخوردی نکرده است،  با این شرایط راننده فرودگاهی که شهرستان رو هم نیست  ۱۵۰  عدد صورت وضعیت را از کجا بیاورد ؟

حسین زاده عنوان کرد: رانندگان و ناوگان روستایی که به امان خدا رها شده و هیچ خط و مسیری برای فعالیت در اختیارشان نیست برای کدام مسیر و از کدام شرکت صورت وضعیت تهیه کنند؟ آیا در کل کشور چنین امکانی وجود دارد ؟

او افزود: رانندگان سواری مسیر کرمانشاه تهران به زور هفته ای یک بار سرویس می روند یا در مهران شرکت های سواری به خاطر نبود مسافر به طور شیفتی کار می کنند. آیا این دستورالعمل با در نظر گرفتن شرایط متفاوت استان ها و شهرهای  کشور صادر شده است؟

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: عدم حضور و فعالیت  مینی بوس ها در جاده ها بر کسی پوشیده نیست و اکثرا در اختیار سرویس شرکت ها و یا در مسیرهای کوتاه جاده ای  فاقد شرکت ها و پاسگاه های پلیس راه در حال فعالیت هستند، این رانندگان از کجا و برای چه باید صورت وضعیت تهیه کنند؟

حسین زاده گفت: راننده صوری به ویژه رانندگان فاقد ناوگان که جهت تمدید کارت هوشمند خود اقدام به خرید صورت وصعیت صوری می نمایند مسلما فارغ از اینکه دارای چه گواهینامه ای هستند از گزینه های موجود در دستورالعمل، طبعا به صرفه ترین و کم خرج ترین گزینه (احتمالا شرایط مینی بوس داران) را انتخاب خو اهند نمود، معیار راستی آزمایی  سازمان در این خصوص چه می باشد؟و ...

به گزارش تین نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: برخورد با راننده صوری، صورت وضعیت صوری و شرکت صوری و  یارانه ای نمودن بیمه رانندگان واقعی که کمرشان زیر بار نرخ سنگین حق بیمه آزاد خم شده، درخواست تمام رانندگان و تشکل های صنفی آنان است لیکن این خواسته ها و تمایلات در چنین دستورالعمل های محقق نمی شود.

وی گفت: این کار نیازمند طرحی جدی و کارشناسانه و با در نظر گرفتن تمام نظرات و همه جوانب لازم  براساس درک ضرورت انجام هرچه زودتر این عمل، امکان پذیر است.

این فعال صنفی با تاکید بر این که این کار ضروری است و باید انجام شود، افزود: صد البته می بایست تامین منافع راننده زحمت کش و واقعی در هر طرح و دستورالعملی به طور جدی لحاظ گردد و بسان اکثر طرح های دیگر، صرفا رانندگان آماج تبعات منفی این طرح ها نباشند و مفاد و منظور دستور العمل نباید در جهت افزودن سودی بر سود، سودجویان فرصت طلب که در قالب شبهه شرکت ها فعالیت می کنند، باشد.

دستورالعمل مربوط به تمدید کارت هوشمند رانندگان در سال 1402

IMG_20230328_113600_931

 

نامه کارت هوشمند

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فریدون 0 0

    در شرایطی که هزار ویک مشکل در حمل ونقل جاده ای وجود دارد و رانندگان روزبروز از این شعل ریزش دارند کار انجام شده توجیهی ندارد و همانطور که نویسنده مطلب گفته برای این کار ابتدا بایدزیر ساخت هارا بوجود آورد
    تشکر از تین نیوز

  • ناشناس 0 1

    بسیار عالی 40درصد آنهایی که هوشمند دارند راننده کامیون نیستند و دیگران برایشان بارنامه راننده دوم میزنند

  • علیرضا 1 1

    من اتوبوس ۳۰۲ دارم البته چندین ساله وقتی توی جاده ب من سرویس نمیدن من رفتم سرویس شرکت و کارخانه چطوری باید صورتحساب بگیرم

  • رضا م. 4 0

    سلام
    من راننده فرودگاه امام هستم ، مالک هم نیستم و بعنوان راننده روی ماشین کار میکنم. شهرستان رو هم نیستم و فقط مسیر تهران تا فرودگاه رو میرم و میام.
    خود شرکت (سیروسفر) یه زمانی به ما صورت میداد و پولشو میگرفت ، اما الان دیگه خبری نیست.
    ماها باید چه بکنیم؟
    تغییر شغل بدیم؟
    برای من مقدور نیست ۸۰ تا صورت صوری بگیرم برای هیچی.

  • پنجعلی عارفی 3 0

    سلام لطفاً کسانی که مالک هستند وخود راننده هستند یه فکری کنید واقعا هزینه‌های خیلی سنگین

  • لقمان تیموری 1 0

    جالب.نیست

    • ناشناس 1 0

      سلام من راننده شرکت ارد هستم
      با. سن ۴۷سال
      با گواهینامه پای یکم هستم
      ولی چون تحصیلات پایین هست
      چتور باید کارت هوشمندی بگیرم

  • morteza 4 0

    سلام و درود
    آقای مسئول که شب تصمبم میگیری و صبح نامه میزنی...!
    ای کاش کمی درک و فهم داشتی کمی هم حمایت میکردی... از قبیل حذف هزینه کارت سلامت و آزمایش عدم اعتیاد و تخصیص لاستیک و روغن موتور و اقلام مصرفی...
    با پارتی بازی و بدون اینکه تخصصی در زمینه حمل و نقل داشته باشید دارین راننده و خانواده رانندگان را نابود میکنید
    کمی وجدان داشته باشید و انقدر به مردم ظلم نکنید....

  • علی جوادی 2 1

    باسلام این قانون فقط برا جیب پر کردن شرکت ها هستش
    به نظر من انجمن هلی تمدید هوشمند با جدیت با کنترل دفترچه ثبت ساعت هم می‌توانند هوشمند راتمدید کنن

  • رضا 4 0

    با سلام
    یه زمانی بود که ما سرویس از فرودگاه امام داشتیم و گاها هم اگر مجبور بودیم شهرستان هم میرفتیم‌ولی الان با این وضعیت کار و سرویسهای پی در پی اسنپ و تپسی دیگر مسافری نمیمامد که ما ببریم که آن هم شانس ما بخورد و شهرستان باشد که بتوانیم صورت حساب بگیریم …. با هزاران تاسف من یکی مجبورم این شغل را بخاطر هزاران بایدی که مسوولان بی خیال فرودگاه ،راهداری انجام میدادند و ندادند و این شغل را که تنها منبع درآمدم هست را کنار بزارم و فکر شغل دیگری کنم شاید تپسی یا اسنپ که هرجا خورد بدون جواب دادن به کسی و هر پاسگاه به مامور وظیفه یا گروهبانی که مشکلاتش را سر راننده ها خالی می‌کند روزهامو سپری کنم و لقمه نانی اندک‌تر از پار بر سر سفره زن بچه ام بیاورم
    یا حق

  • امیر 3 0

    روز روزش از مسافر خبری نیست بعد چطوری باید ۱۵۰ تا سرویس بریم تا صورت حساب بگیریم
    با این کار فقط دارن به نفع شرکتا کار میکنن تا صورت حساب بیشتری بفروشن

  • فردین 3 0

    برادرمن سطح سوادوقتیکه پایین باشه نتیجش میشه گفتن همین قوانین ویخاطرهمینه که الان راننده اتوبوس روبایدزیر ذربین پیداش کرد چهارتا بیسوادمثل این آقا نشسته پشت میز ریاست وهشتاددرصدفکرش توپول وتفریحه بیست درصدفکرش هم دنبال یه قوانین من دراوری اینچنینیه

  • ناشناس 3 0

    به جای اینکه مشکل رانندهای زحمتکش حل کنن همش تو فکر این مشکلات را زیاد تر کن این قانون اشتباه است درستش کنید

  • kamran 5 0

    این همه مشکل واسه راننده ها درست میکنید حداقل بگید کسای که کارت هوشمند دارند میتونند کامیون بخرند این حداقل کاری که میتونید الان برا راننده ها بکنید تا صاحب ماشین شوند.

  • رضا رمضانی 0 1

    سلام لطفا بفرمائید نتایج آزمون عملی کارت هوشمند رانندگان که در اسفند ۱۴۰۱برگزار شد کی اعلام میشود؟ ممنون.

  • امیر 2 0

    ما راننده ها بیشتر احساس میکنه
    که
    مدیران بالای سرمون
    از تاکسی اینترنتی ها
    دستور میگیرن
    نتیجه ی اینکارها چیه
    چرا یه فکر اساسی برای شخصی های جلوی ترمینال ها و تاکسی اینترنتی ها نمیشه.
    آقایان مدیر
    قصد دارید ؟
    ما راننده ها هممون بریم شخصی بخریم؟
    آنوقت دیگر نیازی به اداره ی راه نمیباشد
    تکلیف شغلتون چی میشه؟
    مسافر رفت و برگشت هست؟
    یا ماشین مدل بالا و وام اسقاط ؟

  • ناشناس 2 0

    سلام اقای که پشت میز نشستی ازراننده صوری وغیر صوری حرف میزنی جای خوبی داری اگر یکروز خودتو بیارن توجاده دیگه این حرفای مفت نمی زنی چون شغلت درسته مردم خرج خانه شان را به زور در میارن پول بیمه شان را نمتونن پرداخت کنند‌ بعدشما میای می نوسی پلمپ کنید اگر همین رانندها نباشن شما باید بر مرغ چرونی

  • ناشناس 0 0

    با سلام قشر راننده واقعا عین رباط افراد سوسول پشت میز نشسته اند اطلاعاطی نداشته دستور وحکم میکنند حال من راننده با ۲۰سال پول بی زبان ریختم بحساب حال با دستور افراد که درک وفهم ندارند که مسافر کجاست همه سواری شخسی دارند بجای فکرراننده باشن رفتن سراغ کارت هوشمند واقعا که خیلی........

  • محمود محمدیها 0 0

    کسانی که در روی صندای گرم نشستند واز مشکلات رانندگان بیخبرند چرا باید تصمیم گیرنده باشند،ما رانندگان استان زنجان از دست شخصیها اسایش نداریم چندین بار به دادگستری ،راهنمایی ورانندگی ،مسول شرکت مسافری اعتراض کردیم کسی حتی محل سگ به ما نزاشت،انها روزی سه بار مسافر گیری میکنند ما یکیار هم به زور مسافر میزنیم ،اگر مردن بیان جلو هزینه ما رو بگیرند ،خیلی از رانندگان مجبور شدند به کارهای کارگری مثل بیل زدن باغ و غیره رو بیارند ،او رو بخدا اینقدر ادای ادمهای قانون مند رو در نیارید،اول حق ما رو بگیرید بعد تصمیم بگیرید ،جمعی از رانندگان شهرستان ابهر،استان زنجان