| کد خبر: 252817 |

خودروهای تجاری در راه بورس کالا؛ مزایده کشنده و کامیونت های آرین دیزل از اسفند ماه

تاکنون بورس کالا تنها ویترین خودروهای سواری بوده است، ولی حالا آرین دیزل دست به عرضه خودروهای تجاری زده است.

تین نیوز

تاکنون بورس کالا تنها ویترین خودروهای سواری بوده است، ولی حالا آرین دیزل دست به عرضه خودروهای تجاری زده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجایتو، تاکنون بورس کالا تنها ویترین خودروهای سواری و پیکاپ و وانت بوده است، ولی حالا آرین دیزل به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر خودروهای غیرسواری، تصمیم گرفته محصولات خود را در این بستر مزایده ای به عرضه درآورد. ماشین های سنگین آرین دیزل در بورس کالا شامل سه کامیونت ۶، ۸.۵ و ۹ تنی و همین طور کشنده جدید شک موتو X5000 می شود که به تازگی رونمایی شده است.

آرین دیزل طی روزهای آتی محصولاتی را در بورس کالا به مزایده می گذارد که علیرغم تقاضای بالا، عرضه کمی دارند. بدیهی است که عرضه پایین، آن هم در شرایط اقتصادی فعلی و نرخ سرسام آور ارز در کشور، باعث می شود قیمت ماشین های سنگین به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. آرین دیزل به عنوان یک شرکت سابقه دار در عرضه خودروهای سنگین، به خوبی بر این موضوع واقف بوده و تصمیم گرفته محصولات پرطرفدار و کاربردی خود را در بورس کالا به عرضه درآورد تا بلکه با حذف نقش دلالان و واسطه گران، این خودروها با قیمت کمتری در دسترس خریداران قرار گیرد. البته فروش خودرو از طریق بورس کالا، یک معامله دو سر بُرد است که علاوه بر خریدار، فروشنده نیز به منفعت قابل توجهی دست پیدا می کند.

کشنده شک موتو X5000 یکی از ماشین های سنگین آرین دیزل در بورس کالا است. این خودرو به تازگی رونمایی شده و آرین دیزل تصمیم گرفته نخستین عرضه آن را از طریق بورس کالا انجام دهد.

کشنده جدید شک موتو X5000 یک خودروی تک محور بوده که از پیشرانه قدرتمند ۱۳ لیتری کامینز ISZ520 استفاده می کند. این موتور قادر به تولید ۵۲۰ اسب بخار قدرت و حداکثر ۱۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این مشخصات از طریق گیربکس اتوماتیک Fast F16JZ24 با تعداد ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب به چرخ ها وارد می شود. شک موتو ایکس ۵۰۰۰ از ظرفیت مجاز فنی ۷.۵ تن روی محور جلو و ۱۳ تن روی محور عقب برخوردار است.

قیمت پایه ماشین های سنگین آرین دیزل در بورس کالا هنوز مشخص نشده است. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه، اطلاعات بیشتری در این خصوص در دسترس اصحاب رسانه قرار می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.