| کد خبر: 209712 |

◄ مصوبه استانداری به درگیری فیزیکی بین رانندگان منجر شد

یک راننده کامیون از تفکیک و جداسازی صف کامیون‌های استانی و غیراستانی در پارکینگ گمرک مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی خبر داد و این اقدام را موجب برهم خوردن نظام حمل و نقل دانست.

تین نیوز

یک راننده کامیون از تفکیک و جداسازی صف کامیون‌های استانی و غیراستانی در پارکینگ گمرک مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی خبر داد و این اقدام را موجب برهم خوردن نظام حمل و نقل دانست.

به گزارش تین نیوز، مسعود چوپانی گفت: تفکیک صف‌ها و جداسازی کامیون‌های حامل بار داخل استان و اولویت ورود به گمرک برای تولیدات استان به اسم مصوبه استانداری و به بهانه حمایت از تولیدات استان  خراسان جنوبی انجام شده است.

او اظهار کرد: عمده بار صادراتی استان خراسان جنوبی، سیمان قاین و باقران است که گاهی اوقات تا نصف پارکینگ مربوط به سیمان‌ها است.

وی گفت: این مصوبه قبل از عید به مدت یک هفته اجرا شد و با اعتراض و درگیری فیزیکی رانندگان کنسل شد اما از چند روز پیش دوباره شروع شده و وقتی یکی از رانندگان که نوبت اول بود اقدام به فیلمبرداری از این صف‌ها کرد با واکنش منفی حاملان سیمان مواجه شد که قصد شکستن شیشه و برخورد فیزیکی با راننده مذکور را داشتند.

به گفته وی، این در حالی است که مقامات مجری این طرح تا کنون هیچ مصوبه‌‌ای از استانداری ارایه نکرده‌ و حتی انجمن‌های صنفی، بازرسی پایانه، اداره پایانه و رئیس گمرک نیز به رانندگان معترض هیچ پاسخ منطقی نداده‌اند.

این راننده کامیون تاکید کرد: طرح تفکیک صف‌های ورودی در گمرک ماهیرود با اولویت ورود کالاهای استانی مورد اعتراض و نارضایتی رانندگان فعال در گمرک ماهیرود است زیرا در شرایطی که اکثر مرزها به‌دلیل شرایط شیوع بیماری تعطیل یا فعالیت آنها محدود شده، وضع قوانین در راستای بومی‌گرایی و ایجاد تفرقه میان رانندگان نادرست است.

به گزارش تین نیوز، چوپانی افزود: حمل و نقل استان خراسان جنوبی محدود به 200 دستگاه تریلر فعال در سیمان باقران و سیمان قاین نیست و ناوگان حمل و نقل کالا متعلق به خراسان جنوبی با شناسه پلاک ایران ۵۲  بالغ بر ۵۰۰۰ دستگاه است که در سایر کاربری‌ها اعم از ترانزیت و تانکر و کفی و لبه دار در سراسر ایران فعال هستند و این ناوگان در صف‌های اسکله چابهار برای حمل کالای اساسی به‌قصد همین استان، صف پتروشیمی بجنورد به‌ مقصد  همین گمرک، صف‌های طویل ذوب آهن اصفهان به‌سایر مقاصد و ... به‌صورت دائم مشغول و درگیر هستند.

این فعال حمل و نقل جاده‌ای کالا تاکید کرد: بر این اساس این مصوبه استانداری نه تنها باعث ایجاد ناامنی در پارکینگ بلکه محرک درگیری و ناامنی برای تمام صف‌ها و نظم و نظام حمل و نقل  خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 1



    وقتی مغزهای بزرگ از کشور فرار میکنند برای اداره امور مجبور میشد از مغزهای کوچک شده استفاده کنید.