| کد خبر: 207238 |

◄ ازدحام در پایانه‌های بار؛ افزایش موارد ابتلا به کرونا در جنوب کشور

در برخی از استان‌ها شرایط تقریباً متعادل شده و در برخی از نقاط کشور به دلیل جابه‌جایی موارد آلودگی، خیز جدیدی از بیماری در حال شکل گیری است.

تین نیوز

تنها  2 روز پیش بود که وزیر بهداشت، در پایان نشست با رئیس مجلس شورای اسلامی از شکل‌گیری خیز جدیدی از بیماری کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سعید نمکی، روز دوشنبه 19 اسفند در حاشیه نشست با رئیس مجلس و همچنین اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در برخی از استان‌ها شرایط تقریباً متعادل شده و در برخی از نقاط کشور به دلیل جابه‌جایی موارد آلودگی، خیز جدیدی از بیماری در حال شکل گیری است.

این اظهارات وزیر بهداشت در حالی بیان شده که رانندگان و کامیونداران نیز که با توجه به نوع فعالیت خود به نقاط مختلف کشور سفر می‌کنند از عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در پایانه‌ها، سالن‌های اعلان بار، ورودی اسکله‌ها، جاده‌ها و ... خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: صف کامیون‌ها در مرز باشماق؛ نگرانی رانندگان از احتمال ابتلا به بیماری

سعید علام راننده کامیون در این مورد به خبرنگار ما گفت: در ورودی اسکله شهید رجایی بندرعباس چند گیت ورود وجود دارد که سه گیت مخصوص کامیون‌هاست.

وی افزود: روز گذشته مامورانی از شبکه بهداشت با حضور در ورودی بندر شهید رجایی، از رانندگان ناوگانی که قصد ورود به اسکله داشتند تب سنجی می‌کردند اما بیشتر به نمایش شبیه بود چون همزمان هر سه ورودی باز و کامیون‌ها در حال ورود به اسکله  بودند و تنها یک مامور با یک دستگاه هر چند دقیقه داخل یک گیت ورودی تست می‌گرفت.

او بیان کرد: مثلاً اگر مامور در گیت اول حضور داشت دلیل بر این نمی‌شد که گیت ۲ و ۳ بسته باشد و کامیون توقف کند تا مامور بهداشت به آن گیت وارد شده و تست بگیرد.

علام تاکید کرد: در جاده سیرجان به بندرعباس در محدوده شهر باغات نیز اکیپ تست کرونا فعال شده است و از رانندگانی که قصد عبور به سمت بندرعباس را دارند تب سنجی می‌شود ولی این اقدام ۲۴ساعته نیست به طوری که خود من ساعت چهار صبح از این مسیر  بدون انجام تست عبور کردم.

به گزارش تین نیوز، در عین حال یک رسانه خوزستانی نیز فیلمی از سالن اعلان بار پایانه بندر امام خمینی منتشر کرده که بیانگر ازدحام‌ پرخطر جمعیت در این پایانه است.

به نوشته این رسانه، روزانه بیش از ۲۵۰۰ خودروی سنگین از نقاط مختلف کشور به این بندر تردد دارند و رانندگان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیمناک‌ هستند.

این در حالی است که دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته تعداد مبتلایان در استان‌ خوزستان را 73 نفر و هرمزگان را 52 نفر ذکر کرده و گفته بود: در تهران ۱۹۴۵ نفر، در قم ۷۱۲ نفر، گیلان ۵۲۴ نفر، اصفهان ۶۰۱ نفر، البرز ۳۰۷ نفر، مازندران ۶۳۳ نفر، مرکزی ۳۸۹ نفر، قزوین ۲۴۷، سمنان ۲۲۰، گلستان ۱۷۵، خراسان رضوی ۱۸۳، فارس ۱۳۳، لرستان ۱۵۱، آذربایجان شرقی ۱۲۹، خوزستان ۷۳، یزد ۹۰، زنجان ۶۸، کردستان ۶۶، اردبیل ۷۲، کرمانشاه ۴۴، کرمان ۳۶، همدان ۶۰، سیستان و بلوچستان ۳۴، هرمزگان ۵۲، خراسان جنوبی ۳۷، خراسان شمالی ۳۴، چهارمحال و بختیاری ۲۶، ایلام ۳۱، آذربایجان غربی ۶۹، کهکیلویه و بویراحمد ۹ و بوشهر ۱۱ مورد بیماری کووید ۱۹ ثبت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.