◄ شرایط ورود به حملونقل جادهای و رانندگی پایهیک را اصلاح کنید
یک فعال بخش حملونقل جادهای کالا، پیشنهاد کرد شرایط ورود متقاضیان به بخش حملونقل جادهای و رانندگی پایه یکم اصلاح و در قوانین آن تجدید نظر شود.
یک فعال بخش حملونقل جادهای کالا، پیشنهاد کرد شرایط ورود متقاضیان به بخش حملونقل جادهای و رانندگی پایه یکم اصلاح و در قوانین آن تجدید نظر شود.
به گزارش تیننیوز، محمد اتحادی با تاکید بر اینکه ورودی دروازه حملونقل باید کنترل شود، اظهار کرد: اگر به صفحه نیازمندیهای روزنامهها و قسمت استخدام راننده پایه دوم شرکتها مراجعه شود، مشاهده میشود شرایط جذب راننده پایه دوم داشتن دیپلم، گواهینامه معتبر، کارت سلامت، معرف، نداشتن سابقه فساد، عدم اعتیاد، مصاحبه و تعهداخلاقی ذکر شده است.
وی به تیننیوز، گفت: اما برای ورود به بخش حملونقل جادهای پایه یکم، داشتن گواهینامه پایه یکم، مدرک تحصیلی سیکل و بالاتر، دوره آموزش چندروزه و داشتن کارت صحت سلامت کافی است و با این مدارک راننده آماده فعالیت در بخش حملونقل جادهای میشود.
این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راهها تاکید کرد: در این زمینه سوالاتی وجود دارد که لازم است مسئولان بیشتر دقت کنند و جوابگو باشند؛ یکی اینکه با این شرایط بهکارگیری، آیا این راننده از تجربه کافی برای کار برخوردار هست؟ آیا باید با کامیونت رانندگی کند یا با کامیونهای سنگین تریلر؟ آیا از وضع حوادث رانندگی، علل حوادث و آثار مخرب و زیانبار آن اطلاع دارد؟ آیا از مسئولیت سنگین و مهم این حرفه اطلاع دارد و احساس مسئولیت میکند؟
وی اظهار کرد: از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای تقاضا دارم دروازه ورودی حملونقل جادهای اصلاح و در قوانین آن تجدید نظر شود، رانندگی تاکسی درونشهری شرایط خاص خود را دارد، اما چرا هر فردی از شغل خود خسته شده، راحت وارد شغل رانندگی برونشهری میشود؟
این راننده افزود: چرا باید هر فرد غیرحرفهای و ناآشنا به حملونقل، کامیون بخرد و بدون اطلاعات و تجربه کافی، وارد چرخه حملونقل شود، کامیون که خودروی سواری نیست؟چرا راننده کامیون در بین جاده نتواند لاستیک زاپاس خود را تعویض کند؟
به گزارش تیننیوز، این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راهها خاطرنشان کرد: چرا راننده کامیون که کارت هوشمند حرفهای گرفته است هنوز از فاصله بین شهرها اطلاع ندارد و یا نمیداند شهر مقصد تخلیه بار کجا و در کدام استان است؟فاصله چند کیلومتر است و چه تعداد گردنه و سراشیبی دارد؟ چرا راننده کامیون باید با خواب آلودگی وخستگی رانندگی کند و باعث حادثه شود و خود و دیگر همکاران را هم از بین ببرد و چند خانواده را عزادار کند؟
اتحادی خاطرنشان کرد: تقاضا دارم برای ورود و ثبتنام رانندگان جدید که تقاضای اخذ کارت هوشمند دارند اول از انجمن صنفی کامیونداران یا انجمن صنفی رانندگان استان یک برگه تائید مبنی بر اینکه متقاضی در این حرفه فعال بوده و با رانندگی کامیون آشنایی دارد تهیه و اخذ شود و معرف متقاضی نیز سه راننده حرفهای باشند که او را تایید و به انجمن صنفی مربوطه معرفی کنند و سازمان راهداری هم پس از طی مراحل آموزش و تحویل مدارک ذکر شده، برای متقاضی کارت هوشمند صادر کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.