| کد خبر: 174223 |

مدیر روابط عمومی وزارت (صمت) از اصلاح سیاست‌های وارداتی در صورت نیاز بازار خبر داد:

◄ احتمال آزاد سازی واردات تایرهای سنگین نخی

در صورت عدم تامین نیاز بازار از سوی تایرسازان داخلی، به درخواست مصرف‌کنندگان و تشکل‌های مرتبط، سیاست‌های وارداتی در زمینه تایرهای سنگین باری و اتوبوسی بایاس(نخی) اصلاح خواهد شد.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت عدم تامین نیاز بازار از سوی تایرسازان داخلی، به درخواست مصرف‌کنندگان و تشکل‌های مرتبط، سیاست‌های وارداتی در زمینه تایرهای سنگین باری و اتوبوسی بایاس(نخی) اصلاح خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، پیام برازجانی مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در خصوص التهابات اخیر بازار لاستیک و عدم واردات تایرهای سنگین باری و اتوبوسی بایاس(نخی) گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه و اقدامات صورت گرفته در حوزه تایر گزارشات مفصلی را تهیه کرده که  به زودی منتشر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سیاست‌های وزارتخانه با توجه به آمار ظرفیت اعلام شده از سوی تایرسازان و هم‌چنین بررسی وضعیت بازار صورت می‌گیرد، اما با توجه به شرایط کنونی بازار و گرانی تایرهای سنگین بایاس، در صورت عدم امکان تامین نیاز بازار از سوی تایرسازان و هم‌چنین بنا بر درخواست مصرف‌کنندگان و تشکل‌های مرتبط قطعا در سیاست‌های وارداتی این نوع تایر اصلاح صورت خواهد گرفت.

به گزارش این شبکه خبری کمبود و گرانی لاستیک‌های سنگین باری و اتوبوسی در حالی به عامل اصلی در  دور جدید تنش کامیون‌داران و رانندگان خودروهای سنگین مبدل شده که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش این التهابات نسبت به کاهش 21‌درصدی تعرفه واردات تایرهای سنگین سیمی اقدام کرده است. موضوعی که علی‌رغم مصرف بالای تایرهای 1224 بایاس(نخی) در سیستم حمل و نقل جاده‌ای اما به واسطه ممنوعیت واردات این نوع از تایر که در راستای حمایت از تولیدات داخلی صورت گرفته،  زمینه افزایش قیمت‌ها را تا بیش از 5 میلیون تومان فراهم آورده است. در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی با تکیه بر آمار اعلامی تایرسازان از میزان ظرفیت تولیدی این نوع لاستیک نسبت به ممنوعیت واردات و قرار گرفتن در لیست گروه اولویت چهارم کالاها اقدام کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید کارخانجات داخلی در چند ماه گذشته روند نزولی داشته و با کمبود عرضه و هم‌چنین کاهش ذخیره انبارها و البته سودجویی برخی از نمایندگی‌ها قیمت مصوب یک میلیون و 900هزار تومانی این تایرها به 4.5 تا 5.5 میلیون رسیده است. بنابراین به نظر می‌رسد در شرایط کنونی آزادسازی واردات تایرهای سنگین بایاس حتی به صورت موقت برای ایجاد تعادل در بازار گریز ناپذیر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.