| کد خبر: 171790 |

◄ انتقاد رانندگان ترانزیت از تردد کامیون‌های خالی خارجی به داخل کشور

یک راننده ترانزیت از تردد آزادانه کامیون‌های خارجی به داخل کشورمان انتقاد کرد و این اقدام را به ضرر حمل‌ونقل بین‌المللی کشورمان دانست.

تین نیوز

یک راننده ترانزیت از تردد آزادانه کامیون‌های خالی خارجی به داخل کشورمان انتقاد کرد و این اقدام را به ضرر حمل‌ونقل بین‌المللی کشورمان دانست.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده ترانزیت در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در حال حاضر کامیون‌های کشورهای همسایه از جمله کشورهایی همچون افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان،  قزاقستان،  قرقیزستان، ارمنستان، آذربایجان و ...  بدون بار و آزادانه به کشور ما تردد کرده و بار کشور خودشان را حمل می‌کنند.

وی با بیان این‌که این کار پایمال کردن منافع ملی و حق رانندگان ترانزیت کشورمان است، خاطرنشان کرد: حال این پرسش مطرح است که چرا قانون منع ورود و تردد ناوگان خارجی به صورت خالی به داخل  کشور برای بارگیری، لغو شده است؟

او افزود: آیا بین شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و وضع کنندگان این قانون رابطه‌ای وجود دارد که چنین قانونی را نگاشته و تبصره و بند کرده‌اند؟

 این راننده ترانزیت ادامه داد: اگر به بنادر کشور سری زده و وضعیت بارگیری بررسی شود، مشاهده می‌شود  ناوگان‌ افغانی، عراقی، ترکمن، ازبکی، تاجیکی و ... رنگ در رنگ و با پلاک‌های کشورهای خود و مهمتر از آن به صورت خالی به کشور وارد شده و در حال بارگیری و حمل بار به کشورهای خود در همسایگی ما هستند.

وی اظهار کرد: چرا همین کشورها به ناوگان خالی ایرانی اجازه تردد و ورود به کشورشان و حمل بار به بنادر ایران را نمی‌دهند، چرا برخورداری از این مزیت یک‌طرفه است؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدباقر خندان گل 0 0

    با سلام
    نده هم با نظر این راننده عزیز موافق هستم و متاسفانه منطقه فعالیت ما هم دچار این مشکلی هست . کامیونهای ترک خالی به کشور می آیند و بار آنجا را میبرند و کامیونهای گرجستان بار کشور ارمنستان را حمل میکنند که به نظر من باید برخورد جدی انجام شود