| کد خبر: 168905 |

یک فعال حمل‌ونقلی مطرح کرد:

◄ چرا کاهش سرعت در آزادراه‌ها اشتباه است؟

آزادراه‌ها با صرف هزینه‌های کلان برای تردد هرچه سریع‌تر کاربران ساخته می‌شوند و ترددکنندگان از آزادراه‌ها هم به همین منظور عوارض پرداخت می‌کنند و به همین دلیل اجرای طرح کاهش سرعت در آزادراه‌ها اشتباه است.

تین نیوز

یک کامیوندار و فعال حمل‌ونقلی گفت: باید بررسی شود که آیا علت اصلی تصادفات در ایران در آزادراه‌ها مسئله سرعت است یا علل دیگری دارد.

محمدکاظم نیمه فروش فعال حمل‌ونقلی در گفت و گو با خبرنگار تین‌نیوز نسبت به اجرای طرح کاهش سرعت مجاز در آزادراه‌ها واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

وی گفت: موضوع کاهش سرعت را در راه‌های اصلی و فرعی شاید بتوان توجیه کرد اما برای بزرگراه‌ها و بخصوص آزادراه‌ها هیچ‌گونه توجیهی ندارد و در واقع نقض غرض خواهد بود چراکه آزادراه‌ها با صرف هزینه‌های کلان برای تردد هرچه سریع‌تر کاربران ساخته می‌شوند و ترددکنندگان از آزادراه‌ها هم به همین منظور عوارض پرداخت می‌کنند.

او گفت: باید بررسی شود که آیا علت اصلی تصادفات در ایران در آزادراه‌ها مسئله سرعت است یا علل دیگری دارد؟ چراکه اگر فقط سرعت را عامل افزایش تصادف بدانیم باید در کشور آلمان که اغلب اتوبان‌هایش برای خودروهای سواری محدودیت سرعت در خط سبقت ندارد هیچ‌کس سالم به مقصد نرسد!

 این فعال حمل‌ونقلی و راننده ترانزیت با بیان اینکه در هیچ‌کدام از کشورهای پیشرو در امر حمل‌ونقل قوانین این‌چنینی اجرا نمی‌شود، گفت: مثلاً ممنوعیت تردد ناوگان باربری از برخی آزادراه‌ها و اجبار کامیون‌ها به تردد در جاده قدیم یا ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها در خط سرعت آزادراه‌ها به هنگام اقدام به سبقت گرفتن که بنده به‌عنوان راننده ترانزیتی که در اکثر کشورهای اروپایی تردد کرده‌ام به‌هیچ‌وجه نظیر چنین مواردی را در هیچ کشور اروپائی ندیده‌ام.

به گزارش خبرنگار تین نیوز مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها  نیز مدتی پیش گفته بود که این طرح (کاهش سقف سرعت) زمانی می‌تواند توجیه داشته باشد که ببینیم آیا بیشترین تلفات ما در فاصله سرعت ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رخ می‌دهد یا خیر؟

وی گفته بود: اگر بیشترین میزان تلفات ما در جاده‌ها، بالای سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد، کاهش ۱۰ کیلومتری سقف سرعت دیگر فایده‌ای ندارد. از سوی دیگر نیز اگر بیشترین تعداد کشته‌های جاده‌ای در کمتر از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت باشد، دیگر کاهش ۱۰ کیلومتری حداکثر سرعت بی‌معنا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بحرانی 0 0

    سلام.تمام مشکلات درایران به یک گزینه برمیگرددوانهم عدم صلاحیت مدیران است.تا افرادبا صلاحیت علمی وتجربی مرتبط برسر کارنباشندوانتخاب افرادفقط جناحی و خانوادگی باشدروزانه به سقوط نزدیک میشویم.فقط شایسته سالاری.

  • مادر بزرگ ماركو پولو 0 1

    بر خلاف اين دوست كاميون دارمان بايد به عرض برسانم كه در تمام دنيا قوانين متعددي در جهت كاهش تلفات جاده اي وجود دارد كه يكي از آنها همين كاهش سرعت است تنها اختلاف ما با كشور هاي پيشرفته اين است كه در خصوص هر موضوعي تنها كارشناسان متخصص نظر مي دهند نه آنكه صبح زودتر از بقيه بيدار مي شود ضمنا در آلمان رسانه ها هم تقريبا روي پاي خود هستند نه دولت و خيلي موارد ديگر كه توضيح آن از حوصله اين خارج است