| کد خبر: 168021 |

از سوی یک فعال حمل‌ونقلی مطرح شد:

◄ پاسخ به برخی ابهامات طرح تن-کیلومتر

تن بر کیلومتر به معنی نرخ پایه در مناقصات حمل است و این‌چنین نیست که در این طرح نرخ‌گذاری تام و کمال انجام شود و هیچ جایی برای رقابت وجود نداشته باشد.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقلی که تحت نظر کانون کامیونداران کشور در حال ارائه طرح تن- کیلومتر برای ارایه به وزارت راه‌ و شهرسازی است، در پاسخ به ابهاماتی که برخی کارشناسان در مورد این طرح مطرح کرده‌اند، گفت: تن بر کیلومتر به معنی نرخ پایه در مناقصات حمل است و این‌چنین نیست که در این طرح نرخ‌گذاری تام و کمال انجام شود و هیچ جایی برای رقابت وجود نداشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز، مالک نخعی در گفت‌و گو با این شبکه خبری افزود: مبنای این طرح آن است که فعالیت‌های حمل، کماکان بر اساس قوانین مناقصه برنامه حمل در کشور پیگیری شود ولی این مناقصه طوری باشد که نرخ پایه در آن دیده شود.

این تحلیل‌گر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خاطر نشان کرد: این بدان معنی است که در مناقصات حمل، همچون دیگر مناقصات کشور از جمله مناقصات راهسازی، مناقصات ساختمان سازی و ... نرخ پایه وجود داشته باشد.

نخعی تاکید کرد: همچنین در مناقصات کشور مشاهده می‌شود در مواردی که نرخ پایه وجود ندارد سازمان برنامه‌وبودجه فهرست بهای خدمات را تعیین و ارایه می‌کند.

این راننده خودمالک خاطر نشان کرد: اجرایی شدن تن کیلومتر خواسته منطقی رانندگان در رابطه با اجرای پایه در مناقصات و یا اجرای نرخ پایه خدمات در شرایطی است که بدون مناقصه کار انجام می‌شود.

نخعی اظهار کرد: همچنان که قبلاً نیز گفته‌ام این طرح با درنظر گرفتن هزینه‌های ثابت، هزینه‌های متغیر، هزینه‌های متاثر از زمان، هزینه‌های متاثر از جابجایی کامیون، پروفیل طولی راه، مسئولیت حمل بر اساس ارزش محموله، شروط ضمن حمل، شرایط ترافیکی (ابعاد و اوزان خارج از استاندارد)، حمل مواد خطرناک  و موارد دیگر با شرایط موثر و ضرایب مورد نیاز در نرم افزار تحت اکسل پیاده‌سازی کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمل ونقل 0 0

    با سلام
    جناب آقای نخعی ضمن عرض درود باید عرض کنم مسولیت تعیین نرخ پایه هزینه ها با توجه به شرایط مختلف برعهده چه کسی هست؟ آیا بنظر جناب عالی برنامه اکسل جواب میدهد؟ آیا این کار موجب سردرگمی بیشتر ناوگان نخواهد شد؟ وهزاران آیای دیگر که باید جواب داد

  • فعال بخش حمل ونقل 0 0

    با سلام وخسته نباشین به کلیه فعالان بخش حمل ونقل توضیح اینکه نرخ تن برکیلومتر با 40 درصد کامیونهای 50 الی 60 میلیونی وتریلر 15 الی 20 میلیونی و30 درصد میانگین 100 میلیونی و حدودا 30 درصد بالای 200 میلیونی چگونه سرمایه ارزیابی میشود وبرچه مبنایی تن کیلومتر معنی پیدا میکند خاور 808 20 میلیونی الی 40 میلیونی 70 درصد موجودی ناوگان وایسوزو 100 میلیونی چگونه و سایر ناوگان به ترتیب ودر آخر 70 میلیون مردم عزیز ایران ما چقدر باید تاوان بپردازند . الان با این رکود واوضاع اقتصادی وتولیدی این مسائل چقدر ضربه به بازار وباعث تورم میشود چرا تقریبا حدود دوسال پیش که حمل ونقل واقتصاد بهتر از این بود وصاحبان کالا برای ارسال محموله های خود به دلیل کمبود کامیون مجبور به دادن کرایه های بیشتر بودن این مسائل وجود نداشت وکرایه توافقی کجای این معادلات وجود داشت و در آخر طوری باید عدالت را رعایت کرد که همه ذینفع باشند

  • ناشناس 0 0

    عزیزان چرا شرکتهای حمل ونقل در قیمت حمل بار رقابت کنند مگه در کرایه اتوبوس یک مسیر کرایه اتوبوس ایران پیما با پیک صبا فرق میکنه شرکت های حمل ونقل باید در کیفیت خودروی ارسالی زمان حمل سالم موندن بار وخوش قولی باهم رقابت کنند نه کرایه راننده مثلا مسیر بندر تهران شرکتی که برای یک بار یک اف هاش ۵۰۰میفرسته با کف کوگل همیشه از شرکتی که یک ماک جنگی میفرسته با دستگاه ووزیلاربرتری داره معلومه کارخانه دفعه بعد بارشا میده به اونیکه۵۰۰فرستاده خود به خود ماشینای فرسوده هم از رده خارج میشند تو ایران متاسفانه ماک جنگی ۷۰ملیونی با اکسور ۱.۵ملیاردی یک کرایه میگیرند بعد میگند اون برا راحتیش بیشتر پول داده مردم میخواند بارشون بره فرق نمیکنه نمیگند اکسوره از گازوییل تا الودگی تا خرابی جاده زمان و..به نفع کشور پس چرا هزینه میلیاردی اکسور را فقط راننده بده بعدم یک تعمیر اکسور دوتا قیمت کل ماک در میاد کجاش انصاف ما ایرانیها