انجمنهای صنفی رانندگان و کامیونداران مطرح کردند
◄ درخواست اصلاح حقوق رانندگان
شرکتکنندگان در این همایش در پایان این گردهمایی دو روزه در شهر مشهد، بیانیهای در 12 بند منتشر و اظهار امیدواری کردند درخواستهای مطرح شده در این بیانیه از طریق مراجع ذیربط و کارگروه تعین شده، پیگیری و محقق شود.
شرکتکنندگان در همایش دور روزه انجمنهای صنفی رانندگان و کامیونداران کشور، در بیانیه پایانی این همایش، بر بومیسازی قوانین تعیین نرخ حمل کالا بر اساس شاخصها و مبناهای مرتبط با تمامی کالاها، تمامی مسیرها و انواع کاربری ناوگان تاکید کردند.
به گزارش تیننیوز، ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان رضوی و جامعه صنفی رانندگان و کامیونداران کشور، هفته گذشته همایش دو روزهای را برگزار کردند که در آن با حضور انجمنهای صنفی کامیونداران و رانندگان کشور موضوعات مختلف مرتبط با حملونقل کالا مورد بحث و تبادل نظر گرفت.
شرکتکنندگان در این همایش در پایان این گردهمایی دو روزه در شهر مشهد، بیانیهای در 12 بند منتشر و اظهار امیدواری کردند درخواستهای مطرح شده در این بیانیه از طریق مراجع ذیربط و کارگروه تعین شده، پیگیری و محقق شود.
آنان در یکی از بندهای این بیانیه همچنین پیگیری رفع توقیف سریع و فوری از ناوگان و عدم جلب رانندگان در پروندههایی که به دلیل ظن به قاچاق توسط مراجع انتظامی و قضایی توقیف و جلب میشوند، را خواستار شدند.
به گزارش تیننیوز، متن این بیانیه که به صورت یک فایل صوتی در شبکههای اجتماعی منتشر شده، به شرح زیر است:
1- با توجه به تفاوت ساختاری در حوزه حملونقل جادهای کشور نسبت به کشورهای اروپایی و ضرورت بومیسازی قوانین تعیین نرخ حمل کالا بر اساس شاخصها و مبناهای مرتبط برای تمامی کالاها، همه مسیرها و انواع کاربری ناوگان ضروری است.
2- مکاتبه با مراجع ذیربط در خصوص توقف اجرای نصب سپهتن در انواع ناوگان فعال در بخش حملونقل جادهای کالا به دلیل زیر:
الف- عدم پایبندی وزارت نفت به پرداخت سهم 75 درصدی هزینه سپهتن و تحمیل تمامی هزینه به مالک ناوگان و مشخص نبودن نرخ واقعی آن.
ب- عدم وجود زیرساختهای مناسب در طول جادههای کشور به منظور امکان توقف امن و ایمن ناوگان و راننده و پس از اتمام مدت زمان مقرر.
ج- لزوم حفظ حریم شخصی افراد و در تعارض بودن نصب دوربین در کابین جلوی کامیون.
و- عدم پیش بینی جبران خسارت توقف ناوگان در قالب افزایش متناسب کرایه.
3- حضور و اظهارنظر نمایندگان تشکلهای صنفی رانندگان و کامیونداران در جلساتی که تصمیمات آن مستقیم و غیر مستقیم با حوزه حملونقل کالا مرتبط بوده و اجرای آییننامهها، بخشنامهها و دستورالعملهای حاصل از این جلسات برای کامیونداران و رانندگان تاثیرگذار است.
4- رفع ایرادات و نواقص متعددی که در چرخه توزیع بار بندرعباس منجر به ایجاد رانت و بهرهبرداری افراد سوجو و فرصتطلب شده است.
5- درخواست تشکیل جلسات تخصصی و کارشناسی با محوریت سازمان راهداری و حملونقل جادهای با مراجعی نظیر وزارت نفت، سازمان تامین اجتماعی، سازمان امورمالیاتی، پلیس راهور، پلیس راه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور نمایندگان انجمنهای صنفی کامیوندارانن و رانندگان بهمنظور حل و فصل معضلات و مشکلات موجود و احقاق حقوق رانندگان و کامیونداران و انجام هماهنگیهای لازم.
6- درخواست الزام شرکتهای حملونقل به انجام وظایف و مسئولیتهایی که در مقابل دولت، صاحبان کالا و رانندگان و کامیونداران دارند و تخلف، کوتاهی و قصور در خصوص هر یک از آنها موجب ایراد خسارات سنگینی به مالکان و رانندگان ناوگان میشود.
7- معرفی کارگروهی متشکل از نمایندگان انجمنهای صنفی، کامیونداران و رانندگان به سازمان راهداری و حملونقل جادهای جهت صدور مجوز برای بازدید این کارگروه از پایانههای عمومی بار در سطح کشور و بررسی معضلات و مشکلات و نقاط ضعف موجود در این پایانهها و انعکاس آن به سازمان و دیگر مراجع ذیربط به منظور رفع و اصلاح آن.
8- پیگیری رفع توقیف سریع و فوری از ناوگان و عدم جلب رانندگان در پروندههایی که به دلیل ظن به قاچاق توسط مراجع انتظامی و قضایی توقیف و جلب میشوند.
9- انجام مطالعات و تحقیقات کارشناسی به منظور تعیین حقوق مناسب برای رانندگان و افزایش سالیانه آن به نحوی که پس از پایان ایام خدمت، حقوق راننده متناسب با شرایط روز، تامین کننده و پاسخگوی هزینههای زندگی باشد.
10- پیگیری موضوع سخت و زیانآور بودن حرفه رانندگی پس از اصلاح حقوق راننده.
11- پیگیری دستور رئیس جمهور در خصوص اجرایی شدن پرداخت 50 درصد از قیمت خودروهای جایگزین توسط دولت در اجرای طرح نوسازی ناوگان و درخواست از سازمان و سایر مراجع ذیربط مبنی بر شرکت نمایندگان کامیونداران و رانندگان در جلسات مربوط به نوسازی و اتخاذ تصمیم مناسب به نحوی که به تسهیل در روند نوسازی منجر شود و متقاضیان نوسازی با بهترین شرایط و در کوتاهترین زمان ممکن، اقدام به اسقاط ناوگان فرسوده و نوسازی ناوگان خود نمایند.
12- پیشنهاد تخصصی شدن کارت هوشمند رانندگان از نظر کاربری.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.