| کد خبر: 166349 |

◄ منافع قانون کرایه توافقی حمل کالا به کدام صنف رسید؟

بعد از سال ۷۳ قانون کرایه توافقی بر حمل‌ونقل ما سایه انداخت اما قسمت روشن این سایه نصیب صاحبان کالا و بابری‌ها و قسمت تاریک آن نصیب رانندگان شد.

تین نیوز

بعد از سال ۷۳ قانون کرایه توافقی بر حمل‌ونقل ما سایه انداخت اما قسمت روشن این سایه نصیب صاحبان کالا و بابری‌ها و قسمت تاریک آن نصیب رانندگان شد.

به گزارش تین‌نیوز، یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا توصیف خود از شعل رانندگی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و با بیان مطلب بالا در پاسخ به این پرسش که راننده کیست و در حمل‌ونقل کشور چه نقشی دارد؟ نوشت: راننده شخصی است که عمر خود را در جاده‌ها همراه با استرس می‌گذراند، راننده شخصی است که بعد از سال‌ها کار طاقت‌فرسا تکلیف خود را با آینده شغلی‌اش نمی‌داند، راننده شخصی است که با کار طاقت‌فرسا باید از موانعی که بر سر راهش می‌گذارند عبور کند حال ممکن است این موانعی باعث از بین رفتن جانش شود.

این کاربر شبکه‌های اجتماعی در بخش دیگیری از پیام خود نوشت: قبل از تمام عوارضی‌های اتوبان‌ها، سرعت‌گیرها با سلایق و ارتفاعات مختلف نصب شده و جالب‌تر شیارهایی است که قبل از آن و دقیقاً جایی که باید کامیون کاملاً سرعت خود را بکاهد حفر شده  که محورهای کامیون را از جا می‌کند.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در بخش دیگری از پیام خود افزود: روی سخنم با بزرگان و سیاست‌گذاران حمل‌ونقل است؛ آیا درست است رانندگان این‌همه مورد بی مهری مسئولان واقع شود؟

او تاکید کرد: باربری‌ها کرایه را با رانندگان نصف می‌کنند هر چند باید به آنان هم حق داد چرا که برای سر قفلی چند متر غرفه رقم‌های میلیاردی پرداخت کرده‌اند و کم بودن کرایه‌های ما نمی‌تواند وجدان عده‌ای از آنان را زنده کند. البته ناگفته نماند باربری‌های زیادی هم هستند که به کمیسیون حلال و قانونی خود قانع و وجدان خود را در فعالیت صنفی خود دخیل کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، این کاربر شبکه‌های اجتماعی با طرح این پرسش که مگر بیمه رانندگان، کارگری محاسبه نمی‌شود پس چرا این کارگر تعرفه مناسبی مانند قبل از سال ۷۳ ندارد؟ افزود: بعد از سال ۷۳ قانون توافقی بر حمل‌ونقل ما سایه انداخت اما قسمت روشن این سایه نصیب صاحبان کالا و بابری‌ها و قسمت تاریک آن نصیب رانندگان شد.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا همچنین با طرح این پرسش که اگر حمل‌ونقل توافقی است نقش راننده  در این توافق کجاست، گفت: حتی بعضی‌ها وقاحت را به جایی می‌رسانند که روی راننده دست بلند می‌کنند و راننده برای خاطر چشم براهانش در منزل از حق خود می‌گذرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.