| کد خبر: 165303 |

فرزند یکی از رانندگان زندانی تشریح کرد:

◄ تقاضای رانندگان زندانی منتقل شده به کشور از دستگاه قضا چیست؟

شرایط تماس و ملاقات با زندانیان آسان‌تر شده است و شخصاً هفته‌ای یک‌بار امکان ملاقات با پدرم وجود دارد و هر روز نیز تماس تلفنی ممکن است این درحالی‌که است که وقتی پدرم در ترکمنستان بودند تنها دو ماه یک‌بار آن‌هم یک ساعت امکان ملاقات وجود داشت و امکان ارسال نامه و تماس تلفنی هم وجود نداشت.

تین نیوز

فرزند یکی از زندانیان منتقل‌شده به ایران که اکنون در اردوگاه حرفه‌آموزی چناران به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز به تشریح آخرین وضعیت پدر خود در ایران پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز 2 ماهی می‌شود که از تبادل زندانیان ایرانی با ترکمنستانی در پی سفر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به عشق‌آباد می‌گذرد.

 به دنبال سفر حسن روحانی به عشق‌آباد در نوروز امسال و در اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، تعداد 283 زندانی ایرانی و تعدادی زندانی ترکمنستانی، در مرز لطف‌آباد و با حضور نمایندگان قضایی دو کشور و همچنین نماینده سفارت کشورمان در عشق‌آباد، به کشور منتقل شدند که در این‌ بین شاهد حضور چندین راننده ترانزیت قربانی قاچاق کالا در بین این زندانیان بودیم.

در همین راستا فرزند یکی از زندانیان منتقل‌شده به ایران که اکنون در اردوگاه حرفه‌آموزی چناران به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز به تشریح آخرین وضعیت پدر خود در ایران پرداخت.

وی با اعلام اینکه بعد از انتقال پدرم به ایران با مقامات قضایی استان در موردبررسی تخصصی و شناسایی مجرمین اصلی صحبت شد که قول به رسیدگی و پیگیری دادند، گفت: شرایط رانندگان زندانی در ایران نسبت به ترکمنستان بسیار بهتر است و ما خدا را شاکریم با این‌حال این نکته را نباید فراموش کرد که رانندگان قربانی قاچاق تاوان جرم نکرده را می‌دهند و این ظلم بزرگی است. تاکنون نیز مقامات قضایی استان قول به حل مسئله را دادند که امیدوارم به آزادی پدرم و احقاق حق ختم شود.

قاچاق
جاسازی قرص ترامادول در ایزوگام که در سال ٩٤ در ترکمنستان کشف شد

وی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین درخواست رانندگان قربانی قاچاق بعد از انتقال عزیزانشان به ایران چیست، گفت: حالا که رانندگان قربانی قاچاق در خاک وطن هستند و از طرفی شرکت حمل‌ونقلی و فرستندگان کالا و افراد دارای کارت بازرگانی و ارزیاب گمرک نیز حضور دارند درخواست من این بود که کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود که به‌صورت تخصصی این موضوعات را بررسی و خلأها و مجرمین اصلی شناسایی شوند و رانندگان به میزان دخیل بودن و آگاهی از وقوع جرم دستگیر شوند نه به نسبت در دسترس بودن.

وی هم‌چنین با توضیح اینکه برخی زندانیان در اردوگاه چناران تا دریافت پرونده از ترکمنستان در خراسان خواهند ماند، ادامه داد: شرایط تماس و ملاقات با زندانیان آسان‌تر شده است و شخصاً هفته‌ای یک‌بار امکان ملاقات با پدرم وجود دارد و هر روز نیز تماس تلفنی ممکن است این درحالی‌که است که وقتی پدرم در ترکمنستان بودند تنها دو ماه یک‌بار آن‌هم یک ساعت امکان ملاقات وجود داشت و امکان ارسال نامه و تماس تلفنی هم وجود نداشت.

او تاکید کرد که در صورت توجه قوه قضاییه به پرونده‌های این‌چنینی و بررسی آن در کشور قطعاً با مدارک موجود بی‌گناهی پدر ش ثابت خواهد شد و فرستنده کالا که فردی با ۴ سال سابقه کیفری مرتبط با مواد مخدر است محکوم خواهد شد.

او هم‌چنین به نقش گمرک اشاره کرد و ادامه داد: البته با افرادی که گمرک را نیز با سوءاستفاده از مجوز بازرگانی خود دور زدند نیز بهتر است برخورد شود تا این معضل تا حدودی کمرنگ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صادق قنبری 0 0

    سلام من یک راننده کامیون هستم چرا هنوز باربری ها کمیسیون اضافه دریفت میکنن یعنی هیچ راهکاری وجود ندارد که جلوی این دزدی اشکار بعضی از شرکتهای حمل ونقل گرفته بشه باتشکر