| کد خبر: 162351 |

خانواده یکی از قربانیان ناخواسته قاچاق کالا به اروپا مطرح کرد:

◄ نتیجه سفر ظریف به بلغارستان برای رانندگان زندانی ایرانی چه بود؟

خانواده یکی از رانندگان زندانی قربانی قاچاق که اکنون دوران حبس خود را در بلغارستان می گذارند نسبت به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به بلغارستان بدون نتیجه گیری در خصوص وضعیت زندانیان ایرانی گلایه کرد.

تین نیوز

سرنوشت رانندگانی که به علت کشف مواد مخدر جاسازی‌شده در داخل بارهای صادراتی در کشورهای دیگر گرفتارشده‌اند؛ معمولاً به زندان ختم می‌شود و در این میان ضرورت اتخاذ راهکاری که از منشأ اصلی جرم یعنی حل مشکل قاچاق جلوگیری کند ضروری‌تر به نظر می‌آید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز خانوادهٔ یکی از رانندگان زندانی قربانی قاچاق که اکنون دوران حبس خود را در بلغارستان می‌گذارند نسبت به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به بلغارستان بدون نتیجه‌گیری در خصوص وضعیت زندانیان ایرانی گلایه کرد.

گفته می‌شود 130 راننده زندانی ایرانی در ترکمنستان، 20 نفر در ترکیه و حدود 4 نفر در بلغارستان زندانی هستند که خانواده‌های آن‌ها برای ملاقات با آن‌ها مجبور به تحمل شرایط سختی هستند.

آن‌طور که سایت وزارت امور خارجه منتشر کرده است در جریان سفر هفته گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به بلغارستان و در دیدار با امیل کارانیکولوف وزیر اقتصاد بلغارستان در خصوص راه‌های تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و رفع موانع و مشکلات موجود گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

بر اساس این خبر همکاری‌های بانکی، کریدورهای ترانزیتی، مشکلات ورود کامیون‌های ایرانی، همکاری‌های گردشگری، تشکیل صندوق مشترک حمایت از بخش‌های خصوصی، تشکیل کمیته مشترک انرژی از محورهای گفتگوی دو مقام در این دیدار بوده است.

بااین‌حال محمدکاظم نیمه‌فروش بردار زندانی ایرانی در بلغارستان طی تماس تلفنی با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: هفته پیش و قبل از سفر آقای ظریف به کشورهای اروپائی ازجمله بلغارستان، رئیس شرکت حمل‌ونقلی با بنده تماس گرفت و اعلام کرد که قرار است در مذاکره وزیر امور خارجه با طرف‌های بلغاری موضوع رانندگان ایرانی گرفتار در آن کشور هم مطرح بشود.

وی ادامه داد: بعد از بازگشت وزیر امور خارجه از این سفر بنده با سفارت ایران در بلغارستان، معاونت امور اجتماعی وزارت امور خارجه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل تماس گرفتم اما متأسفانه هیچ‌کدام نتوانستند در مورد نتیجه این سفر به بنده اطلاعی بدهند و درواقع از وقوع چنین امری بی‌خبر بودند و اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

وی با توضیح اینکه، پیش‌ از این در پیامی که به این پایگاه خبری ارسال کرده بودم از وضعیت تأسف‌آور برادرم گفته بودم، ادامه داد: متأسفانه برادر بنده به نام وحید نیمه‌فروش یکی از این رانندگان گرفتارشده در کشور بلغارستان است چراکه از داخل بار وی و قوطی‌های سربسته با بسته‌بندی کارخانه تولیدکننده این محصول، مواد مخدر کشف‌شده است.

نیمه‌فروش افزود: باوجودی که بار صادراتی از انبار شماره ...گمرک ...(مشخصات گمرک در تین‌نیوز موجود است) بارگیری و همانجا هم کامیون بعد از بازدیدهای گمرکی پلمپ شده و در مسیر هم در مرز خروجی بازرگان هم در ورودی و خروجی کشور ترکیه کامیون و محموله با دستگاه ایکس ری اسکن و باز کنترل شده است، در مرز ورودی بلغارستان بعد از آنالیز بار مشخص شده که حاوی هروئین است.

نیمه فروش گفته بود:اکنون این کشور، فرستنده و گیرنده بار را رها کرده و برادر بی‌گناه بنده را به زندان انداخته و خودرویمان را هم مصادره کرده است. در ایران هم نه جایی شکایت‌مان را می‌پذیرد  و نه به فریادمان می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: صاحب بار که در واقع صاحب واقعی و جاسازی کننده این مواد مخدر آزاد است و برادر بی‌گناه و از همه چیز بی‌خبر اینجانب به جرم ناکرده در زندان بلغارستان مانده و کامیونمان هم که حاصل سال‌ها زحمت‌مان و نان آور چهار خانواده بود، مصادره گشته است آیا سازمانی و اداره‌ای در ایران وجود ندارد که به فریاد من و خانواده دیگر رانندگان بی‌گناه برسد؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.