| کد خبر: 258469 |

هوشمندسازی شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی ناوگان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که لازم است هوشمندسازی و برنامه ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی و توسعه تاکسی های ناوگان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که لازم است هوشمندسازی و برنامه ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی و توسعه تاکسی های ناوگان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شورای سالانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به ریاست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان تاکسیرانی، ناظر شورای اسلامی شهر تهران در این سازمان و مشاور حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک برای بررسی عملکرد مالی سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

جلال بهرامی در نشست شورای سالانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اعلام اینکه سبک و سیاق حسابرسی در مجموعه مدیریت شهری تغییر کرده و با سخت گیری بیشتری انجام می شود، گفت: همه سازمان ها و شرکت ها باید امور مالی خود را با این نگاه جدید همسو کنند و پیش از آنکه موسسات حسابرسی و شورای شهر به مباحث ورود کنند، خود سازمان ها و شرکت ها موضوعات مربوط به حسابرسی را با دقت و شفافیت، به روز و آماده کنند تا هر لحظه که لازم شد به مراجع مربوطه ارائه نمایند.

جلال بهرامی با تأکید بر اینکه مالیات، مبحث مهمی است که همواره باید در دستور کار سازمان ها و شرکت ها باشد و گزارش های لازم در این خصوص هر هفته به روز شود، از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خواست تا در مدت ۳ ماه، موضوع مالیات و حسابرسی مربوط به آن را آماده و ارائه کند.

وی با اشاره به لزوم اینکه هیئت عامل، هیئت مدیره و مدیرعامل باید مطابق اساسنامه سازمان و شرکت خود عمل کنند و نباید هیچ اقدامی خارج از مفاد اساسنامه خود انجام دهند، اظهار کرد: مصوبات هیئت مدیره ها باید بر اساس اساسنامه و در چارچوب قوانین بالادستی باشد و بخش نامه های ابلاغی نمی توانند مغایر اساسنامه، چیزی را تحمیل کنند. 

بهرامی با بیان این که دوگانگی ها و تعارض های موجود بین اساسنامه ها و بخش نامه ها باید رفع شود تا موضوعات به هیئت تخلفات اداری یا دستگاه قضایی کشیده نشود، تصریح کرد: برای هم افزایی بیشتر، لازم است طرح های حمل و نقلی در کمیته ای متشکل از نمایندگان سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان تاکسیرانی، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت بهره برداری مترو و سایر نهادهای مرتبط به منظور اجرای مدیریت حمل و نقل مسافر به صورت یکپارچه و هماهنگ، امکان سنجی شود و در این میان، انتظار داریم هوشمندسازی و برنامه ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی و توسعه تاکسی های ناوگان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، هر یک از اعضای هیئت عامل، نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف، مطرح کردند و سپس، مهدی وحدت کار، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، گزارشی از فعالیت های این سازمان و همچنین، عملکرد هیئت عامل در سال گذشته و نیز برنامه های آتی سازمان، ارائه کرد.

بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ در جلسه شورای مذکور، نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان تاکسیرانی در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ضمن قرائت گزارش صورت های مالی، عملکرد مالی و جریان های نقدی این شرکت را در سال مالی ۱۴۰۱ «منصفانه (مطلوب)» ارزیابی کرد و پس از ارائه گزارش عملکرد هیئت عامل سازمان تاکسیرانی، ابراهیم باقی، مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، برخی موضوعات حسابرسی و مالی و ضرورت اصلاح و بروزرسانی بعضی از فرآیندهای مالی سازمان تاکسیرانی را تبیین و آمادگی اداره کل مذکور را برای ارائه مشاوره و مساعدت در مورد موضوعات مطروحه اعلام کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.