| کد خبر: 256075 |

نوسازی تاکسی های ون، در پیچ و خم!

شهردار ملایر گفت: رانندگان تاکسی های ون نمی توانند خودروی خود را اسقاط یا تبدیل به احسن کنند.

تین نیوز

مجید فرجی، شهردار ملایر با اشاره به هزینه نوسازی تاکسی های ون برای رانندگان گفت: طی روزهای گذشته خبری در فضای مجازی مبتنی بر عدم پیگیری شهرداری ملایر در زمینه نوسازی خودروهای تاکسی ون درج شده بود که به منظور روشن شدن اذهان عمومی شهروندان توضیح می دهیم رانندگان تاکسی های ون درون شهری به دلایلی مانند عدم تولید خودروی ون در داخل کشور به نحوی که این تولید بتواند در عین اقتصادی بودن استانداردهای حمل و نقل درون شهری را پشت سرگذاشته و مجوزهای لازم را دریافت کند، نمی توانند خودروی خود را اسقاط یا تبدیل به احسن کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرجی ادامه داد: از سوی دیگر به علت ممنوعیت واردات خودروی خارجی در سالیان قبل، از جانب دولت هیچ گونه خودروی جایگزینی معرفی نشده است که رانندگان تاکسی ون بتوانند به نوسازی خودروی خود اقدام کنند و علاوه بر آن رانندگان نیز به علت عدم بضاعت مالی، نبود تسهیلات قرض الحسنه و ... تمایل چندانی به تعویض خودروی ون به سواری را ندارند.

شهردار ملایر اظهار کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر از سال ۱۳۹۴ تاکنون افزون بر ۲۷۶ دستگاه خودروی سواری تاکسی را نوسازی و تبدیل به احسن کرده است که در این میان تنها پنج دستگاه خودروی ون اقدام به تعویض خودروی خود و دریافت تاکسی سواری کرده اند.

فرجی درباره این خبر که در سال گذشته از طرف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نامه ای با مضمون تأمین یا توسعه ناوگان ون شهری با مدت محدود واریز وجه، به این شهرداری ارسال شده است، گفت: این طرح غیر از طرح نوسازی و تبدیل به احسن محسوب می شود که این طرح هم به دلایلی از قبیل عدم تعیین سازوکار مشخص توسط وزارت کشور، عدم امکان واگذاری خودرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و شرایط پرداخت وجه، حتی در مرکز استان اجرایی نشده است.  

شهردار ملایر سایر دلایل عدم نوسازی ناوگان تاکسیرانی را بر شمرد و گفت: به دلایلی اعم از ازدیاد و اشباع تاکسی در سطح شهر ملایر، عدم توجیه اقتصادی برای مالکان و عدم امکان استفاده بهینه از تاکسی های ون، راهبرد شهرداری ملایر و عدم افزایش خودروی تاکسی در سطح شهر است.

وی تصریح کرد: این هرگز بدان معنا نیست که برخی ادارات، مسئولان و دستگاه ها کوتاهی کرده و موضوع را پیگیری نکرده یا اراده ای برای نوسازی تاکسی ها ندارند بنابراین با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل کشور، مسئولان به جد پیگیر نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری هستند و شهرداری ملایر هم چه از نظر اعطای تسهیلات و چه تأمین خودرو و سایر اقدامات، نهایت تلاش خود را در راستای نوسازی ناوگان می کند و با توجه به دغدغه ای که در بحث فرسودگی ناوگان وجود دارد، هرگز در این زمینه کوتاهی نمی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.