| کد خبر: 250643 |

در جلسه انجمن‌های صنفی و رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان مطرح شد؛

تاکسی‌ها و ون‌های درون‌شهری، مجوز جابجایی مسافر در محورهای برون‌شهری را ندارند

تاکسی‌ها و ون‌های درون‌شهری، مجوز جابجایی مسافر در محورهای برون‌شهری را ندارند و ضروری است شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و پلیس راه به این مهم توجه جدی داشته باشند.

تین نیوز

در جلسه انجمن‌های صنفی و رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان صراحتا اعلام شد که تاکسی‌ها و ون‌های درون‌شهری، مجوز جابجایی مسافر در محورهای برون‌شهری را ندارند و ضروری است شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و پلیس راه به این مهم توجه جدی داشته باشند.

به گزارش تین نیوز ، جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در نشست با رؤسای انجمن «شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل مسافربری» و «انجمن صنفی رانندگان»، رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل در جریان مسائل و مشکلات این صنف قرار گرفت.

«تردد غیرقانونی سواری‌های شخصی و جابجایی مسافران در محورهای برون‌شهری»، «ریزش اتوبوس‌های برون‌شهری»، «عدم مجوز برای واردات»، «لزوم برنامه‌ریزی برای اعطای تسهیلات به رانندگان و نوسازی ناوگان برون‌شهری» تنها بخشی از مسائلی بود که از سوی رانندگان و مسئولان انجمن‌های صنفی حاضر در جلسه مطرح شد.

امیدواریم مجوز واردات اتوبوس صادر شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در این جلسه در پاسخ به مشکلات رانندگان در اخذ تسهیلات برای خرید اتوبوس‌های نو و موارد مربوط به خرید اتوبوس‌های جدید، ابراز امیدواری کرد تا مجوزهای مربوط به واردات اتوبوس برای شکستن انحصار و رفع مسائل رانندگان صادر شود.

قزوینیان ورود نمایندگان مجلس به موضوع مذکور در تسهیل‌گری مشکلات صنف راننده را موثر دانست و بر لزوم تشکیل جلسه با مسئولان و اعضای انجمن‌های صنفی با مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس و رئیس کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به گنجاندن اعتبار برای واردات راه‌سازی و راهداری در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل جلسه با رئیس کمیسیون صنایع مجلس، مسئولان مربوطه فکری برای رفع مشکلات اتوبوس‌ها کرده و با واردات موافقت کنند.

تاکسی‌ها و ون‌های درون‌شهری، مجوز جابجایی مسافر در محورهای برون‌شهری را ندارند

علی مدقالچی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هم در این جلسه با اشاره به مشکلات رانندگان در خصوص حمل مسافر خودروهای درون‌شهری ( دارای مجوز از شهرداری) در برون‌شهر عنوان کرد: تاکسی‌ها و ون‌های دارای مجوز شهرداری، در نگاه مردم رسمیت داشته و به راحتی در برون‌شهر نیز فعالیت داشته و نسبت به جابجایی مسافر اقدام می‌کنند. حتی دو فقره تصادف نیز داشتیم که یکی از این تصادفات منجر به فوت شده است.

مدقالچی با اشاره به مشکلات رانندگان به ویژه مینی‌بوس‌های دارای مجوز به ویژه در محور سلطانیه- زنجان در سایه نبود نظارت در خدمات‌دهی به مسافران و کاربران جاده‌ای ابراز امیدواری کرد تا فرمانداری، شهرداری و پلیس راه به این مهم توجه جدی داشته باشند.

لازم به ذکر است مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان پیش از جلسه و همراه با مسئولان مربوطه از غرفه‌های ترمینال زنجان و نحوه خدمات‌دهی در این مرکز بازدید کردند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.