| کد خبر: 250509 |

شرکت های تاکسی اینترنتی برای مسافر کشی بین شهری مجوز بگیرند

رئیس پلیس راه کشور گفت: شرکت های تاکسی اینترنتی برای تردد بین شهری باید از راهداری مجوز دریافت کنند.

تین نیوز

رئیس پلیس راه کشور گفت: شرکت های تاکسی اینترنتی برای تردد بین شهری باید از راهداری مجوز دریافت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، سردار حسن مومنی گفت:حمل مسافر در بین شهرها توسط خودروهای پلاک شخصی براساس قوانین و مقررات ممنوع است و براساس مستندات قانونی همه خودروهایی که در بین شهر رانندگی می کنند باید الزامات و مقرراتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: تاکسی های بین شهری که تردد دارند نظارت داریم و این تاکسی ها پروانه فعالیت، کارت سلامت، کارت هوشمند رانندگی، دفترچه ثبت ساعت و محدودیت تردد دارند یعنی بیش از یک حدی را نمی توانند تردد داشته باشند و در طول شبانه روز روی این خودروها نظارت داریم، ولی خودروهای اینترنتی و سایر خودروهای پلاک شخصی اقدام به جا به جایی مسافر می کنند نه ما و نه سازمان راهداری نظارتی بر آن ها نداریم لذا باتوجه به درخواست سازمان راهداری و این ابلاغیه را صادر شده است.

بیشتر بخوانید؛

ممنوعیت جابه‌جایی مسافر در جاده‌ های بین شهری توسط تاکسی‌ های آنلاین

رئیس پلیس راه کشور با اعلام این خبر که ازتصادفات تاکسی های اینترنتی خبری در دست نیست گفت:در حال حاضر آماری را ندارم، ولی براساس مقررات خودروها باید تحت نظارت باشند تا آماری از این حادثه ها را در دست داشته باشیم.

این مقام ارشد نظامی افزود: تاکسی های اینترنتی مجوزهای لازم را از وزارت کشور گرفته اند و دستورالعمل هایشان هم صادر شده و تحت نظر وزارت کشور دارند کارشان را انجام می دهند.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: مخالفتی با حمل مسافر توسط این خودروها اینترنتی نداریم و اگر بخواهند بین شهری تردد داشته باشند باید از سازمان راهداری مجوزهای لازم را دریافت کنند و اگر مجوزهای لازم را گرفتند مشکلی با ترددشان نداریم به هر حال مقررات ممنوع کرده است و نمی توانیم چشم مان را روی مقررات و قانون ببندیم و بگوییم که مسافرکشی می کنند خیلی از این ها هم ایمنی لازم را ندارند و نه خودرویشان مناسب جاده است برهمین اساس باید تحت نظارت و مجوز از سازمان راهداری بگیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    برای گرفتن تاکسی برون شهری چه مدارکی نیاز است؟