| کد خبر: 187056 |

◄ وزارت نفت اعتقادی به استفاده از انرژی برق به جای بنزین ندارد

هوای تهران آلودگی‌های مختلفی دارد که ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون بیش از بقیه بر سلامت مردم اثر سوء دارد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در سمینار توسعه فناوری خودروهای برقی در تاکسیرانی و چالش‌های فنی و اقتصادی اقدام به برگزار چنین سمیناری از سوی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را شایسته دانست و گفت: اصل موضوع برقی کردن ایده بسیار خوبی است که در مدیریت شهری جدید به جدیت به دنبال آن هستیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدمحسن پورسیدآقایی با اشاره به این نکته که در پی برقی کردن تاکسی و اتوبوس‌های شهری هستیم، تصریح کرد: دنیا به دنبال برقی کردن خودروهای خود به ویژه خودروهای عمومی هستند و ما نیز علیرغم داشتن فاصله، امیدوار هستیم بتوانیم از تجربه موفق کشورهای پیشرفته در این باره استفاده کنیم.

وی در این سمینار با بیان این موضوع که برخی اعداد و ارقام در خصوص آلودگی هوای تهران چندان به واقعیت نزدیک نیست، افزود: هوای تهران آلودگی‌های مختلفی دارد که ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون بیش از بقیه بر سلامت مردم اثر سوء دارد. این‌ها هوای شهر را مساله‌دار کرده‌اند.

پورسیدآقایی با اشاره به این نکته که ذرات معلق کم‌تر از دو نیم‌میکرون شهروندان را دچار بیماری‌های خونی و انواع سکته می‌کند، گفت: در مجموع ما در تهران مشکل جدی هوا نداریم. آن‌چه موجب تشدید انتشار ذرات کم‌تر از دو و نیم میکرون در هوای تهران می‌شود تردد کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری است که سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند. خوشبختانه چند سالی است که از تولید خودروهای کاربراتوری جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر این مهم که، کشته شدن حتی یک نفر بر اثر تنفس هوای آلوده نیز زیاد است، تصریح کرد: براساس گزارش وزارت بهداشت سالیانه 5 هزار نفر در اثر آلودگی هوا در تهران جان خود را از دست می‌دهند و دیگر آمارها مورد تایید نیست.

معاون حمل‌ونقل وترافیک شهرداری تهران با اشاره به موضوع سمینار برقی‌کردن تاکسی‌های شهر تهران، افزود: در این باره دو نکته را باید مورد نظر قرار داد و آن‌هم، مدل کسب وکار و دیگری تولید خودرو برقی که اگر متصل به یکدیگر دنبال شوند قطعا راه به جایی نخواهند برد. این دو اصل هریک باید در جای خود مورد بررسی قرار بگیرند.

وی با گلایه از این که، ظاهرا اراده‌ای برای افزایش نرخ بنزین در کشور وجود ندارد، گفت: باید دید ساخت خودرو برقی در برابر بنزین هزار تومانی برای سازندگان دارای صرفه اقتصادی هست یا خیر؟ باید دید دولت برای این مدل کسب و کار، با مدیریت شهری همراهی می‌کند یا خیر. زیرا وزارت نفت اعتقادی به صرفه جویی در استفاده از انرژی برق به جای بنزین ندارد.

پورسیداقایی به این نکته نیز اشاره کرد که، در یک دو سال اخیر دولت توان پرداخت 5 میلیونی اسقاط خودروهای فرسوده نداشته است. اما در بخش پایلوت به منظور آماده کردن اولیه خودروهای برقی می‌تواند در کنار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    فکر خوبی است باید حمایت شود