| کد خبر: 157862 |

◄ ارتقا سطح تحصیلی برای رانندگان الزامی است؟

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت: داشتن مدرک دیپلم برای رانندگان تاکسی الزامی نیست اما ممکن است برخی از شهرها به دلیل بالا بردن بحث کیفی رانندگانشان، آن را الزام کرده باشند.

تین نیوز

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت: داشتن مدرک دیپلم برای رانندگان تاکسی الزامی نیست اما ممکن است برخی از شهرها به دلیل بالا بردن بحث کیفی رانندگانشان، آن را الزام کرده باشند.

مرتضی ضامنی بابیان اینکه قوانین و مقررات در حوزه تاکسیرانی باید منطبق با دستورالعمل‌های مصوب در این حوزه باشد، افزود: دربند «ب» ماده 6 آیین‌نامه اجرایی الحاق «یک» تبصره به ماده‌واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی، داشتن حداقل گواهی پایان دوره ابتدایی، گواهی نهضت سوادآموزی و معادل آن برای افراد کمتر از 50 سال سن و سواد خواندن و نوشتن برای افرادی که بیش از 50 سال سن دارند، ذکرشده است.

به گزارش تین‌نیوز از ایسنا، سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری افزود: این آیین‌نامه قانون است و قاعدتاً سازمان‌ها نمی‌توانند موضوع دیگری را مصوب کنند. یعنی در خصوص میزان تحصیلات رانندگان تاکسی، بندی که در آیین‌نامه اجرایی قانون آمده است قابل‌اجرا است و اگر قرار باشد این  بند تغییر کند باید از طریق اصلاح آیین‌نامه اتفاق بیفتد؛ اما در حال حاضر اصلاحاتی انجام‌نشده است.

ضامنی تشریح کرد: این آیین‌نامه با توجه به گذشت زمان اصلاحاتی نیاز دارد تا با اصلاحات آن، میزان سواد رانندگان بالا رود؛ ولی این اصلاحات بایستی در آیین‌نامه صورت گیرد و غیرازاین، اقدام دیگری قاعده‌مند نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.