| کد خبر: 149142 |

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد:

فعالیت تمام تاکسی های اینترنتی در مشهد غیر قانونی است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: فعالیت همه تاکسی های اینترنتی در مشهد به دلیل عدم دریافت مجوز از تاکسی رانی غیرقانونی است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: فعالیت همه تاکسی های اینترنتی در مشهد به دلیل عدم دریافت مجوز از تاکسی رانی غیرقانونی است.

سید مهدی علوی مقدم ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت تاکسی های هوشمند در مشهد اظهار کرد: فعالیت تاکسی های هوشمند در مشهد منوط به اخذ دو نوع مجوز است و در غیر این صورت فعالیت آن ها غیر قانونی تلقی می شود.

وی افزود: یک مجوز باید از شرکت های حمل و نقل گرفته شود و یگ گواهی نامه و تاییدیه را نیز سازمان تاکسی رانی مشهد صادر می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در  مشهد تنها سه و یا چهار مورد از تاکسی های اینترنتی مجوز شرکت حمل و نقل را گرفته اند و گواهی نامه  لازم را از تاکسی رانی دریافت نکرده اند گفت: طبق آیین نامه ای که به تصویب شورای شهر مشهد رسیده است، فاکتورها و شاخصه هایی را برای فعالیت تاکسی های هوشمند اعلام کرده ایم  تا در نهایت طبق این شاخصه ها فعالیت شرکت های فعال در حوزه ارائه خدمات تاکسی اینترنتی مجاز و قانونی باشد.

وی ادامه داد: با این وجود، تنها تعداد اندکی از این تاکسی ها  فقط مجوز حمل و نقل را دریافت کرده اند و از آن جایی که فعالیتشان غیرقانونی تلقی می شود به مراجع قضایی این موضوع را اعلام کرده ایم.

علوی مقدم همکاری تمامی دستگاه ها را برای رفع این مشکل مهم ارزیابی کرد و افزود: تاکسی های اینترنتی باید شناسنامه دار باشند تا فعالیت آن ها قانونی باشد و در سایه قانون می توانیم آن ها را کنترل و اگر شکایتی از طرف مردم صادر شد، پیگیری کنیم.

توقف جایگاه های عرضه گاز مایع

وی در ارتباط توقف فعالیت جایگاه های سوخت گاز مایع در مشهد گفت: زمانیکه بحث گاز سوز کردن خودروها مطرح شد، دو نوع سیستم سوخت شامل گاز فشرده و مایع(ال پی جی) و گاز خانگی(سی ان جی) را در نظر گرفتیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ابراز کرد: گاز مایع به جهت ایمنی خطرناک تر و هزینه حملش بیشتر است و با توجه به سیاست های شرکت گاز به دلیل ایمنی و هزینه، از این پس تنها جایگاه های سوخت سی ان جی فعال خواهند بود.

وی افزود: تعداد محدودی از خودروها فرسوده با سیستم سوخت مایع هنوز وجود دارند که طبق قانون باید بازسازی شوند و در دی ماه ۹۵سال طبق مصوبه هیئت دولت فعالیت این تاکسی های  ممنوع اعلام شده است.

علوی مقدم تاکید کرد: از تاکسی رانان و  شهروندان تقاضا داریم که با توجه به شرایط مناسب نوسازی خودرو و به ویژه تاکسی در اسرع وقت نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام کنند، چراکه خودروهای دارای گاز ال پی جی خودروهایی فرسوده‌ای که سبب آلودگی و نیاز به نوسازی دارند، هستند و  مقدمات این کار برای تاکسی‌های فرسوده در سازمان تاکسی رانی مشهد  مهیا است.


 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.