| کد خبر: 146499 |

◄ تاکسی‌های اینترنتی؛ رقبایی که با برنامه‌ریزی به میدان آمدند

تاکسی‌های اینترنتی در واقع همان خودروهای شخصی هستند که این‌بار تحت یک سامانه اینترنتی و در یک فرایند برنامه‌ریزی شده با زیر ساخت تکنولوژیک در حال سرویس‌دهی هستند. با این تفاوت ( نسبت به فعالیت مسافربرهای شخصی ) که در یک چارچوب مشخص شناخته شده و در یک قالب معین، نظم‌دهی و ساماندهی شده‌اند

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل گفت: نوع برنامه‌ریزی، خدمات و تسهیلات ارایه شده از جانب تاکسی‌های اینترنتی موجب جذابیت فراوان این تاکسی‌ها برای کاربران شده است.

به گزارش تین‌نیوز، سید مهدی میرزایی در یک گروه مجازی مرتبط با حمل‌ونقل درون شهری با بیان این مطلب نوشت: این جذابیت موجب شده بعضی از متقاضیان (دارندگان وسیله نقلیه شخصی)، دیگر تمایلی به استفاده از خودروهای خودشان نداشته باشند ضمن اینکه برخی از افراد که برنامه خرید خودرو داشته‌اند نیز با دریافت این خدمات از خرید خودرو منصرف شده‌اند. 

وی اظهار کرد: از سوی دیگر تاکسی‌های اینترنتی در واقع همان خودروهای شخصی هستند که این‌بار تحت یک سامانه اینترنتی و در یک فرایند برنامه‌ریزی شده با زیر ساخت تکنولوژیک در حال سرویس‌دهی هستند. با این تفاوت ( نسبت به فعالیت مسافربرهای شخصی ) که در یک چارچوب مشخص شناخته شده و در یک قالب معین، نظم‌دهی و ساماندهی شده‌اند. 

به گزارش تین‌نیوز، میرزایی با تاکید بر این‌که از این منظر می‌توان گفت که سهم وسایل نقلیه شخصی با تغییر خاصی مواجه نشده، بلکه فقط نظام‌مند شده است، افزود: در بررسی سهم سیستم حمل‌و‌نقل عمومی نیز می‌توان گفت که با توجه به کمبودها، عدم پوشش کامل، عدم توسعه همه جانبه و ... قسمت از سهم حمل‌ونقل عمومی به سمت تاکسی‌های اینترنتی جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته این نکته باید در نظر گرفته شود که تنها مسافرانی از بخش حمل‌ونقل عمومی متمایل به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی شده‌اند که با کمبود خدمات حمل‌ونقل عمومی در مواقع ( مکان و زمان) خاص مواجه می‌شوند لذا این مسافران به طور دایمی از تاکسی‌های اینترنتی استفاده نخواهند کرد.

این کارشناس اظهار کرد: از این‌رو در صورت رفع نواقص سیستم حمل‌و‌نقل عمومی و ارایه خدمات کامل و همه جانبه، قطعا می‌توان مجددا  سهم حمل‌و‌نقل عمومی را احیا کرد.

میرزایی تاکید کرد: در وضعیت موجود ( بهبود نیافتن سیستم حمل‌و‌نقل عمومی)، نیز می‌توان با دریافت عوارض مشخص و تعریف شده از تاکسی‌های اینترنتی نسبت به کاهش سهم جابجا شده از اتوبوس به تاکسی‌های اینترنتی اقدام کرد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.