| کد خبر: 80465 |

چرا «طرح ال ای زد» در تهران اجرا نمی‌شود؟

تین نیوز | شهردار میلان كه به دعوت شهردار تهران به پایتخت كشورمان سفر و ضمن دیدار از مركز كنترل ترافیك از بخشی از امكانات حمل و نقلی تهران نیز دیدن كرده بود، در پایان سفر خود گفت: یكی از راهکارهای كاهش آلودگی هوا، اِعمال محدودیت های ترافیکی از جمله اجرای طرح هایی همچون «طرح ال ای زد» است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جولیانو پیزاپیا افزود: در محدوده مركزی شهر میلان، منطقه ای تحت عنوان «منطقه A» وجود دارد كه تردد خودروها در این محدوده را از طریق اجرای «طرح ال ای زد» به دقت زیر نظر داریم و با اجرای این طرح در محدوده مذكور، انتشار سرب 30 درصد و تولید ذرات معلق كمتر از 10 میكرون نیز 50 درصد كاهش پیدا كرده است.

وی با اشاره به این كه در گام بعد، به مرور مناطق تحت پوشش نظام كنترل كننده آلودگی هوا افزایش یافت، اظهار كرد: همزمان با این اقدام، نظام اشتراك دوچرخه را در سطح شهر توسعه دادیم و یك هفته در میان، روزهای یك شنبه را به عنوان «روز بدون خودرو» نام‌ گذاری كردیم.

پیزاپیا با بیان این كه البته در آغاز كار، شهروندان بسیاری به ما اعتراض نموده و مقاومت می كردند اما وقتی نتایج اجرای طرح های ترافیكی از جمله پاكیزگی هوا، ارتقای كیفیت محیط زیست و پیاده روی ایمن را در زندگی خود مشاهده كردند، اعتراض آنها به استقبال از این طرح ها تبدیل شد، تصریح كرد: روش كار مورد استفاده مان، این بود كه ابتدا طرح های ترافیكی را اجرا می كردیم و سپس با ترغیب و تشویق شهروندان و جلب افكار عمومی، ابتکار عمل را به دست می گرفتیم.

وی با اشاره به این که ایجاد فضای لازم برای پیاده روی، گام بزرگی است كه می تواند فضای دلنشینی را برای شهر و شهروندان ایجاد كند و نمونه آن را در محدوده بازار بزرگ تهران دیدم، اظهار كرد: البته این كار باید به صورت زنجیره ای در سطح شهر اجرا شود تا اثرگذار باشد و بتواند فضای مناسبی را در کل شهر به وجود آورد.

پیزاپیا با بیان این كه كار دیگری كه برای كاهش آلودگی هوا می‌توان اجرا كرد، این است كه دانش آموزان را ترغیب و تشویق كنیم تا با هم و به صورت گروهی به مدرسه بروند و برگردند که این كار چند مزیت دارد، تصریح كرد: اول این كه بچه ها لحظات شادتری را تجربه می كنند، دوم این كه كار گروهی را آموزش می بینند و سوم این كه خودروهای كمتری در شهر تردد می‌كنند و در نتیجه آلودگی كمتری تولید می شود.

شهردار میلان در پایان با تأكید بر این كه مدیران شهری تهران به طور اعم و مسئولان حمل و نقل شهری به طور اخص، در کار خود افرادی شاخص و متخصص هستند، خاطرنشان كرد: تهران و میلان، واقعیت های متفاوت و هویت خاص خود را دارند اما هر دو شهر، تجربیات زیادی از كارهای بزرگی كه انجام داده اند را در اختیار دارند كه می توانند نتایج این تجربیات را با هم به اشتراك بگذارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.