| کد خبر: 66043 |

تامین مالی ۱۱ طرح ریلی از فاینانس و صندوق توسعه ملی و ۶ پروژه آزادراهی با مشارکت بخش غیردولتی

تین نیوز | فرایند تامین مالی ۸ طرح ریلی از محل فاینانس خارجی و ۳ طرح ریلی دیگر از محل صندوق توسعه ملی انجام شد؛ علاوه بر این ۶ پروژه آزاد راهی از محل مشاركت بخش غیر دولتی تامین می‌شود.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عملکرد حوزه سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی در تسهیل کسب و كار و فراهم كردن زمینه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در دو بخش «تسهیل و افزایش مشارکت بخش خصوصی در تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل» و  «تامین مالی پروژ ه های حمل و نقل با مشاركت بخش خصوصی» قابل بررسی است.

اصلاح قوانین و مقررات و فرآیندها در جهت تسهیل ورود بخش غیردولتی و توزیع عادلانه فرصت‌ها، تكمیل سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و پایگاه‌های اطلاعاتی متقاضیان سرمایه‌گذاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، حمایت از بخش خصوصی در قالب ارایه مشوق‌ها، تضامین و معافیت‌‌های مالیاتی ، واقعی کردن نرخ عوارضی خودروهای عبوری از آزادراه های در دست بهره‌برداری و حمایت قانونی از آنها، مطالعه ریسك پروژه‌های مشارکتی و تولید بسته‌های معرفی فرصت‌های سرمایهگذاری حوزه راه و شهرسازی اهم اقدامات این وزارتخانه در جهت تسهیل و افزایش مشاركت بخش خصوصی در تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل است.

بر اساس این گزارش، تامین مالی پروژ ه‌های حمل و نقل با مشاركت بخش خصوصی نیز اقدام دیگر وزارت راه و شهرسازی در حوزه جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است که در این زمینه فرآیند تامین مالی ۸ طرح ریلی از محل فاینانس خارجی به ارزش تقریبی ۸ میلیارد دلار با تضمین دولت، تكمیل فرآیند تامین مالی ۳ پروژه ریلی از محل صندوق توسعه ملی با ارزش بیش از ۶ میلیارد دلار با تضمین دولت و معاونت بخش خصوصی، تكمیل فرآیند تامین مالی ۶ پروژه آزادراهی به طول تقریبی۱۲۰۰ كیلومتر با مشاركت بخش غیردولتی به ارزش تقریبی ۱۵ هزار میلیارد تومان ذیل قانون احداث پروژه های عمرانی حوزه راه و شهرسازی و تكمیل فرآیند تضمین باز پرداخت بخشی از اصل سرمایهگذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی از محل بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ در دو حوزه ریلی و نوسازی ناوگان جاده ای به ارزش تقریبی ۱۰.۲ میلیارد دلار به عنوان مشوق دولت از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.

۸ طرح ریلی که از محل فاینانس خارجی به ارزش تقریبی ۸ میلیارد دلار با تضمین دولت تامین مالی می‌شوند به شرح زیر است:
 

عنوان طرح طول ( كیلومتر) اعتبار مورد نیاز براساس مصوبه شورای اقتصاد
(میلیون یورو)
تهران-قم- اصفهان ۴۱۰ ۱۷۰۱.۴
قزوین-رشت-انزلی ۳۸۸ ۱۰۶۴.۵
غرب كشور ۶۵۲ ۱۳۱۰.۸
تهران- همدان- سنندج ۴۳۰ ۸۰۸.۲
میانه- تبریز ۲۰۰ ۲۲۱.۲
شیراز بوشهر- عسلویه ۲۵۰ ۴۰۰.۶
گرگان- بجنورد- مشهد ۵۷۰ ۱۴۱۹.۱
میانه- اردبیل ۱۷۵ ۳۷۶.۴
جمع كل ۳۰۷۵ ۷۲۰۰

تكمیل فرآیند تامین مالی ۳ پروژه ریلی از محل صندوق توسعه ملی با ارزش بیش از ۶ میلیارد دلار با تضمین دولت و معاونت بخش خصوصی

 

عنوان طرح مقدار ( كیلومتر) اعتبار مورد نیاز براساس مصوبه شورای اقتصاد
(میلیون یورو)
برقی كردن تهران - مشهد ۴۱۰ ۱۲۰۰
قزوین-رشت-انزلی ۳۸۸ ۱۰۶۴
برقی كردن اصفهان- اهواز ۵۴۰ ۴۵۰۰
جمع كل ۳۰۷۵ ۶۷۰۰

تكمیل فرآیند تامین مالی ۶ پروژه آزاد راهی به طول تقریبی ۱۲۰۰كیلومتر با مشاركت بخش غیر دولتی به ارزش تقریبی ۱۵ هزار میلیارد تومان ذیل قانون احداث پروژههای عمرانی حوزه راه و شهرسازی

 

عنوان طرح مقدار ( كیلومتر) اعتبار مورد نیاز (میلیارد تومان)
كنار گذر جنوبی تهران ۱۵۶ ۲۴۰۰
كرمان بندرعباس ۳۴۰ ۲۶۰۰
همدان - كرمانشاه ۲۰۰ ۱۸۰۰
تبریز - مرند بازرگان ۲۸۵ ۴۰۰۰
سبزوار - نیشابور - مشهد ۲۲۳ ۲۵۰۰
مشهد - قوچان ۱۲۰ ۱۵۰۰
جمع كل ۱۳۲۴ ۱۵۰۰۰

بر اساس این گزارش، همچنین فرآیند تضمین باز پرداخت بخشی از اصل سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی از محل بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ در دو حوزه ریلی و نوسازی ناوگان جاده ای به ارزش تقریبی ۱۰.۲میلیارد دلار به عنوان مشوق دولت تکمیل شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه آهن تهران 0 0

    نفهمیدم بالاخره این تامین مالی انجام شده یا انجام نشده؟ اگر تامین مالی انجام شده چرا این پروژه ها فعال نیست و اگر انجام نشده این خبر بد تنظیم شده و بهتر است بنویسید که قرار است این تامین مالی انجام شود. یعنی تامین مالی طرحها آرزوی وزارت راه است و آرزو می کنیم که آرزویتان برآورده شود. آرزو بر جوانان عیب نیست. البته وزیر محترم از جرگه جوانان خارجند منظورم مدیرکل سرمایه گذاری وزارت است.