| کد خبر: 59978 |

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

برنامه‌ریزی برای کاهش بار ترافیک در هسته مرکزی پایتخت

تین نیوز | قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اعلام این كه مهم‌ترین مأموریت مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی، جابه‌جایی آسان، ایمن، راحت و روان شهروندان در سطح شهر است، گفت: بر این اساس، برنامه‌ریزی‌های دقیقی در بخش‌های مختلف ناوگان حمل و نقل شهری از جمله اتوبوسرانی، تاكسیرانی و مترو كه جابه‌جایی‌های درون شهری را انجام می‌دهند، به عمل آمده است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک، مهندس پوریا محمدیان افزود: به عنوان نمونه، ناهماهنگی‌های گذشته در حوزه سرویس مدارس با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده كمتر به چشم می‌خورد و لجام‌گسیختگی‌های این حوزه كه ضریبی از آسیب‌های فیزیكی و اجتماعی را برای دانش‌آموزان به دنبال داشت، با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به حداقل میزان ممكن كاهش پیدا كرده است.

وی با اشاره به این كه با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و هماهنگی‌های انجام شده بین بخش‌های مختلف، رانندگان سرویس مدارس افرادی شناسنامه دار و مورد تأیید هستند، اظهار كرد: نه تنها صلاحیت فردی رانندگان از نظر اخلاقی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار می گیرد، بلكه صلاحیت‌ فنی خودروی سرویس مدارس از نظر استاندارد و كیفیت نیز بررسی می‌شود.

مهندس محمدیان با بیان این كه مدیریت شهری تلاش می‌كند تا روز به روز كیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را ارتقاء داده و بر ارتقای كیفی و نحوه خدمات‌رسانی ناوگان نظارت نماید، تصریح كرد: البته به همین موضوع اكتفا نكرده‌ و از سال گذشته سعی كرده‌ایم تا به مباحث آموزشی و فرهنگی در حوزه ترافیك نیز ورود پیدا كنیم.

وی با اشاره به این كه به این منظور در قالب كمپین «آسمان آبی – زمین پاك»، پروژه «خط سفید» و حركت بین خطوط را مورد توجه قرار داده ایم، اظهار كرد: این پروژه با هدف ارتقای نظم و انضباط در ترافیك شهر در دستور كار قرار گرفته و به همین منظور، در حال حاضر 80 هزار راننده تاكسی مشغول گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط هستند.

مهندس محمدیان با بیان این كه رانندگان آموزش دیده که به عنوان پیشتازان «خط سفید» در سطح شهر فعالیت می کنند، می‌توانند نسبت به ایجاد نظم و انضباط اقدام نمایند، تصریح كرد: امیدواریم با برقراری نظم و انضباط در ترافیك شهر، شاهد ثبات نسبی در جریان رفت و آمدهای شهری باشیم.

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در پایان در خصوص ساماندهی ترافیك هم‌زمان با آغاز سال جدید تحصیلی ابراز امیدواری نمود و خاطرنشان كرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری و با همكاری سازمان های ذیربط از جمله پلیس، انتظار داریم به زودی شاهد كاهش بار ترافیك در هسته مركزی پایتخت باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.