| کد خبر: 4146 |

تاکید استاندار گیلان بر تقویت و مناسب سازی راه‌های روستایی

تین نیوز | استاندار گیلان گفت: توسعه راه‌ها نقش اساسی در توسعه گیلان و اشتغالزایی دارد و در این بخش آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نجفی در جلسه بررسی راه‌های روستایی استان كه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزارشد گفت: در راستای تحول اقتصادی و نیز جذب سرمایه گذاری، تقویت و مناسب سازی راه‌های روستایی بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: گیلان جز استانهای بحران خیز كشور است به همین دلیل نیاز است راه‌های روستایی آن تقویت شوند.

استاندار گیلان اظهارداشت: همواره گیلان جزاستانهای برخوردار مطرح بوده است این در حالی است كه متأسفانه در بخشهای مختلف عقب مانده‌ایم كه یكی از این حوزه‌ها راه‌های روستایی است.

دكتر نجفی بابیان اینكه برخورداری گیلان از سهم گردشگری در توسعه و اشتغال باتوجه به پتانسیل بسیار بالای استان بسیار پایین است گفت: امسال باید فرصت سرمایه‌گذاری را دربخش گردشگری را بیش از پیش فراهم كنیم اما متأسفانه مشاهد می‌كنیم یكی از زیرساختهای آن كه راه‌های روستایی است بیش از 50 درصدش نامناسبت است.

میرشفیعی، معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی هم در این جلسه از اختصاص 600 میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی در سال 93 خبرداد و گفت: 52 درصد از راه‌های روستایی كشور و 44 درصد از راه‌های روستایی گیلان هم اكنون آسفالت است كه امسال آسفالت راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار در اولویت این وزارتخانه است.

تأمینی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز وضعیت راه‌های روستایی این استان را نامناسب توصیف كرد و افزود: توسعه و بهسازی راه‌های روستایی نقش اساسی در توسعه گردشگری دارد.
در ادامه جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم فراهم كردن حداقل امكانات و زیرساختها در روستاها را از راه‌های جلوگیری مهاجرت به شهرها دانست و گفت: مشكلات مربوط به گاز رسانی و مناسب نبودن راه از عمده مشكلات موجود در روستاهای گیلان است كه باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار بگیرد تابا عزم جدی دولت تدبیر و امید عقب ماندگی‌های موجود برطرف شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.