| کد خبر: 28586 |

۶۰۰ میلیون لیتر صرفه جویی بنزین با جایگزینی موتورسیکلتهای برقی

تین نیوز | اجرای طرح جایگزینی 400 هزار دستگاه موتورسیكلت بنزینی فرسوده شهر تهران با همان تعداد موتورسیكلتهای برقی، 600 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین به همراه دارد.

 طرح "از رده خارج كردن 400 هزار دستگاه موتور سیكلت بنزینی 125 سی‌سی فرسوده شهر تهران و جایگزینی همان تعداد موتور سیكلت برقی با توان و كاربری مشابه" در شهر تهران بر اساس بند "ق" تبصره 2 بودجه سال 1393 اجرا خواهد شد.

مدیر بهینه سازی انرژی در بخش حمل و نقل شركت بهینه سازی مصرف سوخت با اعلام این خبر اظهار كرد: این طرح، توسط شركت بهینه سازی مصرف سوخت نهایی و برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال شده است.
ناصر اسماعیل زاده به راندمان پایین موتورسیكلتهای فرسوده بنزینی و نارضایتی مصرف كنندگان اشاره كرد و افزود: این طرح با هدف كاهش مصرف سوخت و كاهش آلودگیهای زیست محیطی و صوتی در كلان شهر تهران و ارتقای سطح كیفی خدمات رسانی به شهروندان اجرا می‌شود.

وی گفت: بر اساس بررسیهای انجام شده پیش‌بینی می‌شود با اجرای كامل این طرح و اسقاط 400 هزار موتور سیكلت فرسوده بنزینی و جایگزینی موتورهای برقی در مدت زمان اجرا، 600 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده و حداقل یك میلیون تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای در شهر تهران كاسته می‌شود.

مدیر بهینه سازی انرژی در بخش حمل و نقل شركت بهینه سازی مصرف سوخت، ارزش صرفه جویی حاصل از اسقاط 400 هزار دستگاه موتور سیكلت فرسوده بنزینی با حجم موتور 125 سی سی و جایگزینی آن با انواع موتورهای الكتریكی با توان و كاربری مشابه را در طی دوره اجرا تا پایان بازپرداخت (سالهای 1393 تا پایان 1401) 192 میلیون دلار اعلام و تصریح كرد: در واقع، این رقم معادل مجموع هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای كامل این طرح و سقف تعهد دولت است كه از محل منابع ناشی از صادرات فرآورده مایع صرفه جویی شده حاصل از اجرای طرح به شركت‌های سرمایه گذار پرداخت خواهد شد.

اسماعیل زاده به نحوه بازپرداخت هزینه‌ها به سرمایه گذاران اشاره كرد و گفت: تعهدات این طرح متناسب با پیشرفت فیزیكی اجرای آن با اعلام شهرداری تهران و تایید وزارت نفت در سر رسیدها از سوی شركت ملی نفت ایران تا سقف مقرر 192 میلیون دلار به حساب شهرداری تهران واریز و از آن محل در وجه شركتهای سرمایه گذار مجری طرف موافقتنامه‌ها كه به تایید وزارت نفت رسیده باشند، پرداخت می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.