| کد خبر: 25114 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ مدیریت سفرهای درون شهری در ایام پایانی سال

تین نیوز | با نزدیک شدن به پایان سال و افزایش سفرهای درون شهری، همه ساله شاهد هستیم که ترافیک در تمامی شهرها بویژه در تهران، به چالشی مبدل شده و هموطنان را با مشکلات زیادی روبرو می سازد.

مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره، اظهار داشت: با پایان یافتن دهه مبارک فجر و نزدیک شدن به اسفند ماه شاهد افزایش قابل توجه ترافیک در شهر تهران هستیم و این موضوعی است که همه ساله شهروندان تهرانی را آزرده خاطر می سازد. طبیعی است که موضوع مدیریت سفر و زمان آن یکی از ارکان راحتی در سفرها است.

شهرام جباری زادگان در گفتگو با تین نیوز با اشاره به رابطه مستقیم تراکم ترافیک و اتلاف زمان، اظهار داشت: با افزایش تعداد مسافر در سطح شهر کمبود وسایل حمل ونقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس BRT و تاکسی بیش از سایر اوقات در طی سال، خود نمایی می کند.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که در روزهای پایانی سال تا حد قابل توجهی می تواند از میزان ترافیک و ازدحام مسافر در سطح شهر بکاهد آن است که با همکاری سازمان اتوبوسرانی خطوط ویژه و موقتی به منظور دسترسی آسان از مراکز پر تردد به مراکز خرید ایجاد شود.

کارشناس امور حمل ونقل شهری در ادامه افزود: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان های متولی در امر جابجایی مسافر در سطح شهر از جمله مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی خوشبختانه اقدامات لازم در این باره صورت خواهد گرفت و قطعا با این تدابیر تا حد قابل توجهی از مسایل که در سال های گذشته وجود داشت برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعا مسئولان مترو باید در ایستگاه بازار بزرگ تهران نسبت به کاهش سر فاصله حرکت قطارها تدبیر خاصی را بیندیشند، تاکید کرد: این نقطه از شهر به دلیل افزایش تراکم مسافر بیشترین فراوانی ترافیک را  در روزهای پایانی سال به خود اختصاص می دهد لذا باید توجه ویژه ای نسبت به آن اعمال شود.

جباری زادگان همچنین به این نکته اشاره کرد که بسیاری از مراکز فروش تا پاسی از شب نسبت به فروش اجناس خود اقدام می نمایند و این امر خود یکی از عوامل تشدید ترافیک در شهر تا پاسی از شب است که بایستی به آن از سوی سازمان های مسئول رسیدگی شده و با متخلفان، برخورد صورت گیرد.

به گفته وی برخی از مراکز تجاری با دریافت مجوز از پلیس و اداره اماکن اقدام به فروش اجناس خود می نمایند که به موازات این فعالیت، ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله تاکسی ناگزیر از ارائه سرویس به مسافران هستند. ناگفته نماند که سازمان اتوبوسرانی در تمامی ایام سال اقدام به سرویس دهی شبانه را در دستور کار خود دارد.

این کارشناس حمل و نقل و ترافیک از همکاری بین بخشی میان سازمان های مختلف به عنوان راهکاری مناسب یاد کرد و خاطر نشان ساخت: به دلیل حفاری های اخیر در سطح شهر و تنگی معابر قطعا این همکاری تا حد زیادی از مشکلات ترافیکی در تهران می کاهد.

جباری زادگان گفت: چنانچه خواهان روزهای پایان سال آرامی باشیم علاوه بر معاونت حمل و نقل، همکاران دیگر از جمله پلیس و دیگر مجموعه های خدمات شهری باید آرامش در کار جابجایی مسافر را سرلوحه خود قرار دهند. شهروندان نیز با رعایت قوانین و عدم استفاده از وسیله نقلیه شخصی به یاری خادمان خود در امور شهری مبادرت ورزند.

وی در پایان بیان داشت: با توجه به افزایش 20 درصدی سفرهای درون شهری در پایان سال، قطعا تلاش در امر جابجایی و حاکم نمودن آرامش در این بخش نیازمند همکاری نزدیک و روز افزون همه ارگانها است و این امر جز در سایه همدلی و همراهی شهروندان میسر نخواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.