| کد خبر: 141533 |

◄ برگزاری همایش بین‌المللی معماری، عمران و شهرسازی

شهرها حاصل نیاز انسان به زندگی اجتماعی هستند و معماری شهری بر‌‌ایند کنش نیازها، تفکر، هنر، فرهنگ زیستی و دانش بشر است.

تین نیوز

شهرها حاصل نیاز انسان به زندگی اجتماعی هستند و معماری شهری بر‌‌ایند  کنش نیازها، تفکر، هنر، فرهنگ زیستی و دانش بشر است. آنچه که امروز از شهرها  در برابر دیدگان ما قراردارد نتیجه ذوق هنری و دانش اقوام ساکنین همان شهرهاست به عبارتی دیگر اگر ترکیبی از سبک های به هم ریخته معماری را در یک شهر کوچک ملاحظه کنیم، چیزی نیست مگر اندیشه‌های به هم ریخته معمارانشان که بی هیچ واهمه‌ و بدون حضور نهاد ناظر به ساخت‌وساز پرداخته و منظر شهری را چشم خراش کرده‌اند.

اگر معماری شهری در جوامع توسعه یافته حرفی برای زدن دارد  نتیجه برنامه‌ریزی و ایجاد هارمونی در ساخت ابنیه و فضاهای شهری، انتقال دانش مهندسی معماری و شهرسازی و نظارت بر ساخت است که سبب شده «این شهرها با آدم حرف بزنند» و...

 سومین همایش بین المللی معماری، عمران و شهرسازی در آغاز هزاره سوم با نگرش معماری ایران و ایتالیا در تاریخ 30 شهریور 1396 و در سالن فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار خواهد شد.

در این همایش که با همت کانون معماری ایران و جامعه مهندسان شهرساز با حمایت رسمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای‌ایران، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه البرز برگزار خواهد شد، سخنرانان ویژه‌ای از ایتالیا و ایران حضور خواهند داشت.

اولین همایش بین‌المللی معماری، عمران و شهرسازی در آغاز هزاره سوم درسال 1394 با رویکرد معماری ایران – ترکیه و دومین همایش در سال 95 با رویکرد معماری ایران-هند برگزار شد.

دبیرخانه همایش از تمامی پژوهشگران برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آورده و مهلت ارسال مدارک و مقالات  را 15 شهریور 96 اعلام کرده است.

از نکات قابل توجه در این فراخوان، چاپ مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC ، همچنین چاپ مقالات پذیرفته شده در سیویلیکا است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.