| کد خبر: 266521 |

عبور از دریای سرخ «تا اطلاع ثانوی» ممنوع

شرکت مِرِسک که قبلا توقف ۴۸ ساعته عبور کشتی هایش از دریای سرخ را اعلام کرده بود، امروز در بیانیه ای اعلام کرد «تا اطلاع ثانوی» کشتی های این شرکت از این دریا عبور نخواهند کرد.

تین نیوز

شرکت مِرِسک که قبلا توقف ۴۸ ساعته عبور کشتی هایش از دریای سرخ را اعلام کرده بود، امروز در بیانیه ای اعلام کرد «تا اطلاع ثانوی» کشتی های این شرکت از این دریا عبور نخواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، شرکت دانمارکی مِرِسک، بزرگ ترین مجموعه کشتیرانی جهان اعلام کرد «تا اطلاع ثانوی» کشتی هایش از دریای سرخ عبور نخواهند کرد، زیرا همچنان در حال بررسی امنیت کشتی هایش هست.

این شرکت ۳ روز پیش به دنبال حمله به یکی از کشتی هایش در دریای سرخ اعلام کرده بود، هیچ کشتی متعلق به این شرکت به مدت ۴۸ ساعت دیگر از دریای سرخ عبور نخواهد کرد.

به نوشته رسانه های غربی، بیانیه مرسک نشان از شکست ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ دارد.

سازمان تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) صبح روز یکشنبه از حمله به یک کشتی در آب های دریای سرخ در نزدیکی بندر الحدیده یمن خبر داده بود که شرکت مرسک اعلام کرد، خدمه کشتی مورد هدف، با نام «مِرِسک هانگژو» سالم هستند و به سفر خود به سمت شمال به سوی بندر سوئز ادامه می دهند.

مرسک امروز در بیانیه ای اعلام کرد: «تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد و ما همچنان از مسیر دریای سرخ برای حرکت محموله ها استفاده نخواهیم کرد و مدام در حال ارزیابی شرایط در حال تغییر هستیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است، در برخی موارد، مسیر کشتی ها به مسیر دماغه امید در آفریقای جنوی تغییر مسیر داده خواهد شد.

زمان بندی که ساعات پایانی روز دوشنبه در وب سایت شرکت مِرِسک منتشر شد، نشان می دهد، مسیر بیش از ۱۰۰ کشتیِ این شرکت که در هفته های آینده حرکت می کنند، تغییر داده شده است.

معمولا ۳۰ درصد تجارت جهانی از کانال سوئز که دریای سرخ را به دریای مدیترانه متصل می کند، می گذرد.

نیروهای مسلح یمن اعلام کرده است تا زمانی که دارو و غذا به غزه نرسد، دریای سرخ برای هیچ کشتی اسرائیلی یا کشتی که به مقصد اسرائیل در حرکت است، امن نخواهد بود.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز گفته، ارتش یمن تنها کشتی هایی را هدف حمله قرار می دهد که مقصد آن ها سرزمین های اشغالی فلسطین است و باید اسرائیل تحت فشار قرار گیرد و تجاوزات خود علیه غزه را متوقف کند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (چهارشنبه) نیز از حمله به یک کشتی کانتنری در دریای سرخ به متعلق به شرکت سی ام ای سی جی ام که عازم فلسطین اشغالی بود، خبر داد.

وی گفت، این حمله پس از آن رخ داد که کشتی مذکور به هشدارها توجهی نکرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.