| کد خبر: 256018 |

راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌ علی امارات در سال ۱۴۰۲

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل علی امارات خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در نیمه نخست سال جاری شاهد راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل علی امارات در سال ۱۴۰۲، باشیم.

تین نیوز
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل علی امارات خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در نیمه نخست سال جاری شاهد راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل علی امارات در سال ۱۴۰۲، باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب با اشاره به اینکه موضوع راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل علی امارات در اواخر سال ۱۴۰۱، کلید زده شد، اظهار داشت: هماهنگی های لازم از سوی مسئولان استانی و بخش خصوصی اعم از اتاق بازرگانی مدنظر قرار گرفت و توافقنامه با سرمایه گذار ایرانی به امضا رسید تا با تخفیفات خوب، شاهد صادرات کانتینر از بندر بوشهر به بندر جبل علی و نیز واردات کانتینر از بندر جبل علی به بندر بوشهر باشیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در نیمه نخست سال جاری، خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل علی راه اندازی و فعالیت ها در این زمینه آغاز شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه عمده صادرات از بندر بوشهر شامل آبزیان، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی از تولیدکنندگان داخلی، میوه و تره بار است، عنوان کرد: راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل علی امارات موجب کاهش هزینه ها و افزایش سرعت انتقال بار می شود و شاهد صادرات و واردات کالاهایی خواهیم بود که مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت است و مجوز لازم را دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: با مشارکت خط کانتینری و ترمینال اپراتور به صورت مشترک شاهد ارائه تخفیفات هستیم تا فرایند جذب سرمایه گذار در حوزه واردات و صادرات، تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل علی اتفاقی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: بعد مسافت حدود ۲۵۰ مایل دریایی است و با راه اندازی خط کانتینری مذکور، سرعت انتقال کالا افزایش می یابد و رونق بندری در بوشهر را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد انتقال کالا از جبل علی به بندر شهیدرجایی و ترانشیپ کالا به بندر بوشهر هستیم، گفت: هم اکنون کالا در بندر شهیدرجایی تخلیه می شود و هزینه های نگهداری و انبارداری را به دنبال دارد و پس از آن مجددا بارگیری شده و به بندر بوشهر منتقل می شود که با راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل علی، کالا مستقیم به بوشهر می رود و تخلیه می شود و اینگونه در کوتاه ترین زمان ممکن جابجایی، صورت می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.